2015. november 17., kedd

Vonat torta egy kis manónak


Nos, nem kis kihívásban volt részem múlt héten. Dávidka, aki idén már kapott egy nagy Maci tortát, 1 egész éves lett! Na már most, szegénykémet tejfehérje és kakaóérzékenység sújtja, ami elég nagy csapás. Elképzelhetetlen számomra, hogy hogyan lehet ezek nélkül élni?! Bár ha minden jól megy, akkor kinövi. Őszintén remélem, hogy így lesz. A Maci tortát ő még nem fogyasztotta, így ott nem volt fontos 100%-ban megfelelni ezeknek az érzékenységeknek, ám eljött az ideje, hogy egy kis édességet végre a kis manó is ehessen. Ez aztán feladta nekem a leckét, tekintve, hogy nehéz krém alapot találni tejfehérje nélkül. Ugyanis még a  növényi tejszínekbe és visszatesznek tejfehérjét. Grrrr!!!! :(
Azért itt megjegyzem, hogy a Meggle-nek lett egy új növényi tejszíne, ami nem csak laktóz mentes, hanem tejfehérje mentes is, de ezt 2 nappal korábban láttam csak meg egy újságban, és sajnos nem sikerült beszereznem több helyről sem.
Tehát kókusztejszínnel kellett kitalálnom valamit. Amikor Anyukája említette, hogy szereti a banánt, egyből eszembe jutott a 2 évvel ezelőtti egyik halloweeni tortám, ami banános- sós karamellás volt. Ez már jó kiindulópont. Csakhogy a kókusztejszínt nem lehet habbá verni sajnos, így aztán nem volt meg a krémes állag. Ezt igyekeztem megoldani egy pudingos alappal, amit ugyebár szintén a kókusztejszínnel készítettem, de sajnos ez sem tartott, úgyhogy bevetettem egy kedves barátnőm ajánlása nyomán a kókuszvajat (kókuszzsírt) is, amit kevés porcukorral alaposan kikevertem, aztán vegyítettem a banános pudinggal. Hát mit ne mondjak, ez olyasmi lett, mint a Chocito, ha emlékeztek... ronda és finom. A banán ugyebár kissé bebarnul, a kókuszzsír és a kókusztejszínes puding nem elegyedik teljesen, de ízre szerintem jó volt, pláne, hogy egy kis sós karamellával egészítettem ki. Nagy örömömre azóta visszajelzést is kaptam, a kis Ünnepelt bizony simán benyomta a maga adagját, és még ha szavakba egyelőre nem is tudja önteni a véleményét, de minden bizonnyal ízlett neki és ez a legfontosabb! :)
 
Receptet ehhez nem írok, lévén, hogy első próbálkozás volt és nem maradéktalan az elégedettségem, ám a jó hír, hogy mivel több vagonos vonat volt, csak az utolsó kocsi lett mentes, a többi bizony a már többször kipróbált és igen csak szeretett erdei gyümölcsös krémmel készült.
 
Ehhez a málnakrém receptjét adom, a különbség csupán annyi, hogy a málna helyett vegyes erdei gyümölcsöket használunk. :)

A piskóta pedig a faragás miatt ezúttal olajos-tejes, de leginkább vaníliás változat volt. Kisebb tortához 6 tojásból is elegendő, ám itt a faragás miatt kellett bőven anyag. ;)
 
Olajos-tejes vaníliás piskóta
 
Hozzávalók:
32 dkg finomliszt
10 dkg rétesliszt
30 dkg porcukor
15 g sütőpor
10 tojás
1,6 dl olaj
1,8 dl tej
vaníliapor vagy egy rúd kikapart belseje
 
A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját a cukor 2/3-val alaposan kikeverjük, közben a fehérjét a maradék cukorral szintén habbá verjük. A sárgás habhoz hozzáadjuk a tejet, az olajat és a vaníliát. A liszteket és a sütőport összekeverjük egy másik tálban. Először óvatos mozdulatokkal elkeverjük  a fehérjehabot a sárgás masszában, hogy ne törjön nagyon össze, majd beleszitáljuk a liszt-sütőpor keveréket és szintén nagy körkörös mozdulatokkal, óvatosan elvegyítjük. A sütőt közben előmelegítjük 180°-ra, 10 percig így sütjük, majd visszavesszük a hőt 165°-ra további 25-30 percre.
 
Bizony matekoztam rendesen, hogy hogyan szabjam a piskótát, hogy kijöjjön egy mozdony, 3 vagon és még plusz egy mini tortácska, de végül némi toldozással csak összejött. Mondjuk a pihe-puha krémekkel nem volt egyszerű összeállítani és burkolni a tortácskákat, de nagy megkönnyebbülésemre ezzel is sikerült megküzdeni. A végeredményt a képeken láthatjátok, amit egyébként a kis Ünnepelt játék vonata inspirált. :)
 


 

 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok