2015. augusztus 14., péntek

Minionok garázdálkodtak a konyhámban



Eddig megúsztam, hogy ebben az őrült kánikulában sütögessek, és torták burkolásával küzdjek, de sajnos eljött az idő, amikor muszáj volt a beígért cukiságokat valahogyan elkészítenem.

Most már napok óta 30°C van a lakásban, ami mellé, ha bekapcsolom a sütőt a piskótának, a főzőlapokat pedig a krémeknek, ráadásul délelőtt pont a konyhába süt a Nap, szerintem lazán elérte az 50°C-ot is a konyha hőmérséklete. Az éjszakai szellőztetéssel ezt sikerült 30°C-ra visszahűteni, de ez így is brutális. Nagyon tartottam is attól, hogy hogyan lesz így meg a két kis lükepofa. Na, már most vagy nagyon rettegtem és ahhoz képest nem volt vészes, vagy óriási szerencsém volt és tényleg simán összeállt  minden. ;)

A helyzet az, hogy szerintem a kulcsa a sikernek főképp a burkolómassza volt. Ugyanis korábban kipróbáltam már egy amerikai változatot, a CC Fondant-ot (mandulás ízben), ami annak ellenére, hogy messziről érkezik, olcsóbb, mint a magyar K2 vagy Unidec néven ismert, szintén mandulás ízesítésű fondant. Nagyon rugalmas, viszont könnyen szárad is, ami figurákhoz, díszekhez jó lehet, na de egy egész tortára... éppen ezért 1:1 arányban kevertem Unideccel, aminek eredménye egy szuper jó massza lett, rugalmas, de mégsem szárad ki, ugyanakkor simán lehetett dolgozni vele ebben a párás, meleg időben is. Úgyhogy juhéééé!!! Lett egy nagy felfedezésem! :)

Na, de foglalkozzunk már ezekkel a sárga kis mütyürökkel. Látjuk, tudjuk, hogy ők az aktuális sláger, hisz mindenhonnan ők folynak. Így nem volt nagy meglepetés, hogy két ismerősöm is ezt a témát választotta leánykája szülinapjára.
 
Dórinak egy hűsítő nyári citromtorta készült, Melindának pedig egy gluténmentes trüffeltorta kandírozott narancsdarabkákkal (bár mivel a burkolómassza nem gluténmentes, így azt az ünnepelt sajnos nem eheti meg).
 
A recepteket itt találjátok:

Narancsos trüffeltorta

Kakaós piskóta (gluténmentes lisztkeverékkel és 1 tk. gluténmentes sütőporral készült 8 tojásból, 16 -17 cm gyűrűben):
 http://bombolone.blogspot.hu/2014/06/egyszeru-piskota-recept.html

Trüffelkrém:
http://bombolone.blogspot.hu/2013/10/asodik-proba-egy-csaladi-bulira.html#more
Szintenként erre szórtam a kandírozott narancsdarabkákat.


Citromtorta

Világos piskóta (1 narancs héjával, 8 tojásból, 16 -17 cm gyűrűben):
 http://bombolone.blogspot.hu/2014/06/egyszeru-piskota-recept.html

Citromkrém:
 http://bombolone.blogspot.hu/2015/03/citromos-sajttorta-egyszeruen-sutes.html
Innen a Lemon curd, de dupla adag, amit aztán egy alaposan kihabosított mascarponéban kevertem el. Az Aldi Mascarponéja (nem a light!) jó masszív, de más fajtához kellhet esetleg habfixáló, legalábbis ilyen melegben.

Először kicsit aggódtam a piskóták magassága miatt is, bár direkt sütöttem nagy adagot kisebb átmérővel. Ehhez azonban a gyűrű belsejét még kibéleltem magasabb sütőpapírral, hogy ne folyjon le a tészta, hanem szép magas piskótám legyen. Ám picit összeestek, de végül a krémekkel betöltve pont megfelelőek lettek, elfért rajtuk ezeknek a huncutoknak a nagy gülü szemük, óriás mosolyuk és nem mellesleg egy kis csík a kék gatyójukból is. Mert, hogy a kantár alól bizony elő kellett kerülnie a kezeiknek is, hiszen egyfelől a névre szóló táblákat tartják, másfelől egy-egy szál kis virágot visznek a kis hölgyeknek, akiknek ezúton is boldog szülinapot kívánok én is! :)
 
Szép hétvégét Mindenkinek!


0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok