2015. augusztus 11., kedd

Maszatolós torta szülinapi fotózásra


Történt, hogy egy kedves ismerősöm megkeresett, hogy csinálnék-e neki egy jó krémes, habos-babos tortát, amit egy kisfiú az 1 éves szülinapja alkalmából megrendezett fotózáson szanaszét maszatolhatna. Hát erre hogyan is mondhattam volna nemet?
Amúgy is éppen itt volt az ideje, hogy kipróbáljam a krémes díszítésnek ezt a fajtáját. Noha nem vagyok maradéktalanul elégedett az alkotásommal, még úgy sem, hogy kb. háromszor szedtem le és nyomtam újra a rózsákat, szerencsére ezek a hibák nem jönnek ki a fotókon. (Ha meglesznek a profi képek, természetesen azt is megmutatom majd Nektek, remélhetőleg a tündéri kisfiúval együtt.)


Nagy volt ám a dilemma, hogy milyen krémet csináljak, hisz végső soron nem a fogyasztás az elsődleges célja az ilyen tortáknak, de nyilván belenyal a picur, így mindenképpen finomnak és baba kompatibilisnek kell lennie. Mivel a színek miatt a csoki kilőve, olyan alapot kellett találnom, amit az adott igényeknek megfelelően színezhetek, és viszonylag bírja a meleget is. Nagy szerencsémre Via, a GlazurShop háziasszonya hosszasabb, határozott sütő kerülés után olyan mélyen vetette magát a cukrászkodás világába, hogy már nem csak a szuperebbnél szuperebb kellékek értékesítésével foglalatoskodik, hanem szinte naponta ontja a tortaiskola.hu oldalra a jobbnál jobb és saját kezűleg kipróbált recepteket. Éppen azokban a napokban tesztelte a különféle vajkrémeket. Mivel a 40 fokos melegben a tejszínhabot azonnal elvetettem, mindenképpen vajkrémben gondolkodtam. Ez is új próba volt a konyhám tájékán, hisz eddig nem adtam be egyszer sem a derekamat a vajkrémeknek. A gyerkőc miatt nem akartam enyhén hőkezelt tojásfehérjével dolgozni, nyerssel meg különösen nem. Végül a tojásfehérjeporos vajkrémre esett a választásom. Nagyon jó Via receptje, ám ahogy ő is írta a cukormennyiségen még igazítani kell. Ennek megfelelően én is kicsit utánajártam, hogy akkor mennyi is az annyi és az alábbi receptre bukkantam Veena Azmanovnál, akinek a munkásságát amúgy is követem a FB-on.
 
 
Tojásfehérjeporos vajkrém (cukorhőmérő nélkül)
 
Hozzávalók:
45 g tojásfehérjepor
115 g víz (2,23 dl)
1/4 tk. só
165 g porcukor (2*82,5 g)
500 g vaj
1-2 tk aroma (vanília, mandula... vagy mi szem-szájnak ingere)
 
Elkészítés:
 
A tojásfehérjeport a cukor felével (82,5 g) egy nagy keverőtálba tesszük, majd lassan ráöntjük a forró vizet, közben pedig elindítjuk a keverést kis-közepes fokozaton. Amikor már az egész víz benne van, akkor felkapcsoljuk magas fokozatra. 5 perc után hozzáadjuk a cukor másik felét (82,5 g) és addig keverjük, míg a tojásfehérjehab kemény csúcsokat formál. Ekkorra a tálnak is már ki kellett hűlnie, így apránként hozzáadagoljuk a szobahőmérsékletű, de nem túl puha vajat. Amikor szépen eldolgozta a gép, egy könnyű, laza, habos krémünk lesz. Ekkor vanília, mandula vagy valamilyen finom aromával ízesítjük. Ezekből nem fog sok kelleni, annyi folyadékot meg simán felvesz, ahogy a színezést is jól viseli, bár én gél állagú ételfestéket pöttyintettem bele fogpiszkáló végével.
 
Mivel ombre (színátmenetes) torta volt a kérés, így először halványkékre színeztem a krémet, ezzel kentem körbe a piskótát, ami egyébként egy egyszerű világos piskóta volt 7 tojásból. A fotózásra és a melegre való tekintettel nem is vágtam szét a piskótát, csupán körbe kentem. A maradék halványkék krém kb. felét félre tettem, majd a többihez adtam még egy csepp kéket, hogy meglegyen a középkék színem is. Ebből is kivettem a felét, majd az utolsó adagot tovább sötétítettem. Ezzel a sötétkék krémmel kezdtem a torta aljáról a díszítést, egy sor sötétkék krémrózsa, fölé a középkék, majd a felső sorba és a torta tetejére a legvilágosabb kékből nyomtam a rózsákat, természetesen csillagcső segítségével.
 
A visszajelzések alapján nagy sikere volt a tortának, abszolút teljesítette a feladatát, már ami a maszatolást illeti. Persze közben azért a pici és szülei is bele-belecsipegettek. Ízre is dicséretet kaptam, nagy örömömre. Végeredményben mostantól nem leszek olyan előítéletes a vajkrémekkel sem, de egy szabályt feltétlenül be kell tartani! Még pedig, hogy a vajkrémes tortákat jó előre ki kell venni a hűtőből, hogy a vaj felengedjen, mert textúrájában úgy lesz puha, krémes. Keményen nem élményszerű, viszont a fotózásra kifejezetten alkalmas, úgyhogy hasonló célra mindenképpen ajánlom. Aki pedig nem ódzkodik a vajkrémtől és bír neki elég időt hagyni a hűtés után, hogy felolvadjon kissé, akkor bizony finom süteményt vagy tortát is lehet vele készíteni, különösen azért, mert ízben vagy akár színben végtelen variációja létezik.
 
(Ez a mennyiség töltelék nélkül volt elegendő a torta külső díszítéséhez. A piskóta 16 cm átmérőjű volt 7 tojásból.)





... és íme a profi fotó Pure & Pastel Photography-tól, amikor még a torta egyben volt. Oda vagyok meg vissza! :)
 


 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok