2015. augusztus 18., kedd

Levendulás és vaníliás baracklekvár diétásan


Volt nekem egy tündér Nagymamám, aki mennyei finom baracklekvárt főzött be minden évben. Még azt is bevállalta, hogy nővéremnek és nekem nádcukorral készítse. Sajnos Ő már odafent süt-főz, így magamnak kellett megoldanom, hogy idén is roskadozzon a lekváros polc a spájzban. Na jó, tavaly már volt egy próba, ami elég jól sikerült, sőt idén ugyebár az eperlekvárral is megküzdöttem, úgyhogy bátorságban és lelkesedésben nem volt hiány.


Éppen, hogy elkezdődött a sárgabarack szezonja, máris riogattak (július végén), hogy siessek, mert nincs sok barack és lemegy hamar. Hát gyorsan összekaptam magam és augusztus első hetében elnyargaltam egy zöldségeshez, ahol persze simán kaptam szép sárgabarackot. Mondjuk én nem vittem túlzásba a mennyiséget, mindössze 6 kg körül vettem. Nem úgy, mint egy barátnőm, aki lazán befőzött 25 kg-ot! Kaptam is belőle egy üveggel. Sőt még másik beszállítónk is akad, úgyhogy most már tényleg tele van az a polc! :)
 
Amúgy nem sok lekvárt fogyasztok, maximum egy jó fajta tortába, esetleg palacsintába kenve szeretem, de ott általában fellelhető némi csokoládé és/vagy kakaópor is. ;) Az Uram sem viszi túlzásba, így aztán nem kell 20 üveg 1 évre, szerencsére. A célom egyértelműen az volt, hogy tortákhoz, sütikhez készítsek finom és különleges lekvárt, nem akartam, hogy a cukor domináljon, így aztán a cukormennyiséget egyáltalán nem vittem túlzásba. Kicsit talán túl fanyar is maradt, de egy finom csokis piskótába pont így lesz jó. Ha Ti édesebben szeretitek, akkor valamivel több cukrot adjatok hozzá.
 
Miután alaposan megmostam a barackokat és forró vízbe pottyantottam őket, hogy könnyen lehúzhassam a héjukat, valamint eltávolítottam a magjukat, pont 5 kg maradt.
 
Mivel két féle ízesítéssel akartam elkészíteni ezeket a finomságokat, így szétosztottam. 1 kg-ból levendulás baracklekvárt főztem, kísérleti jelleggel, a többi 4 kg-ból pedig vaníliását. A levendulásat és a vaníliás egy részét le is turmixoltam, mert tortába nem kell darabosan, de férjem kívánságára hagytam olyat is.
 
Íme, ahogy én készítettem.
 
Vaníliás baracklekvár
 
Hozzávalók:
4 kg megpucolt, kimagozott sárgabarack
3 kk. citromsav
10 dkg xilit (nyírfacukor)
18 dkg gyümölcscukor
folyékony édesítő (ízlés szerint, ha szükséges)
3 csomag Dzsemfix 3:1
3 vaníliarúd kikapart belseje
 
Elkészítés:
A barackokat közepes lángon elkezdjük főzni a cukorral és a kikapart vaníliával. Turmixolásig bele tehetjük a vanília rudakat is, hogy ázzon, főjön ki belőle minden esszencia. Ha összerottyant a főzet, akkor hozzáadjuk a citromsavat és a Dzsemfixet, alaposan elkeverjük és  további 5 percig forraljuk. A Dzsemfixnek amúgy pont az a lényege, hogy egyrészt kevesebb cukorral lehet gyümölcsöt befőzni, másrészt nem kell hosszasan főzni, így több értékes anyag benne marad és nem mellesleg a Dzsemfix is természetes összetevőkből áll.
 
Mindeközben persze kifőzzük a befőttes üvegeket. Ha van rá mód, mosogatógépbe is tehetjük, ha esetleg kihűltek közben, akkor a mikróban adjunk nekik 1-1 percet közvetlenül a betöltés előtt.
 
Ízlés szerint pépesítjük, vagy hagyhatjuk darabosan is a lekvárt. Miután az üvegekbe töltöttük, fóliával lefedjük, rácsavarjuk a tetejét és 5 percre fejre állítjuk. Én utána dunsztoltam is, biztos, ami biztos. A végeredmény, még ha kissé savanykás is maradt, eddig tetszést aratott a családban. :)
 
A vaníliás íznél, már csak a levendula ad még különlegesebb karaktert a lekvárnak. Próbaképpen 1 kg-ból ilyet is csináltam.

 
Levendulás baracklekvár
 
Hozzávalók:

1 kg megpucolt, kimagozott sárgabarack
1 kk. citromsav
4 dkg xilit (nyírfacukor)
3,5 dkg gyümölcscukor
folyékony édesítő (ízlés szerint, ha szükséges)
1 csomag Dzsemfix 3:1
1-2 evőkanál szárított levendulavirág morzsolva
 
Elkészítés:
Ugyanúgy történik, mint a vaníliás baracklekvár esetében, csak a vanília helyett ezúttal a levendulavirágokkal főzzük össze a gyümölcsöt.
Ugyan idén már nem tudtok befőzni, de jövőre jól jöhet egy ilyen gyors és diétás lekvár, amit akár ajándékba is adhattok szeretteiteknek, barátaitoknak.

 

 
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok