2015. augusztus 29., szombat

Demo torta és a fotózás


Amióta elkezdtem tortákat készíteni, egyre fontosabbá vált számomra, hogy minél szebb képekkel tudjam bemutatni az alkotásaimat. Soha nem végeztem semmilyen fotós tanfolyamot, de jó ideje járt már a fejemben, hogy kellene. Már azt hatalmas fejlődésnek éreztem, hogy a semmilyen hátterek és körbe vagdosás helyett áttértem a fotókarton előtti fényképezésre. Több színben is beszereztem ilyen kartonokat, de végül mindig a halvány, pasztell bézs és sárga jött be. Ezek előtt jön ki általában jól a torta formája, színei, stb. Úgy lőttem a képeket, ahogy éppen tudtam, délelőtt napfénynél, délután és este felé lámpafénynél. Nincs extra jó gépem, még csak nem is tükörreflexes, de egyelőre a célnak szerintem tökéletesen megfelel. A képeket utóbb a PhotoScape program segítségével tunningolom, azaz a rossz fények okozta sötétebb részeket, a torzult színeket igyekszem helyreállítani, de legalábbis a valóságoshoz közelibbé tenni.
 
A héten viszont beneveztem egy gasztrophoto workshopra, amelyet a Magnóliák Műhelye szervez meg havonta. A mini, 3 órás tanfolyamot Csigó Zita, a Pasztellbarokk blog szerzője, ételfotós és -stylist tartotta. Én ugyan kicsit más "elvárásokkal" mentem, de belátom, hogy az naiv gondolat volt, hogy a saját fényképezőgépem speckóbb használatára tanítsanak meg egy olyan körben, ahol ha még csak négyen is voltunk, mindenki különböző tudásszinttel és leginkább különböző gépekkel érkeztek. Ráadásul ennek a workshopnak a lényege nem is abban van, hogy hogyan használd a gépedet, hanem, hogy egyrészt, hogy rendezd be a fényképezni kívánt területet, milyen anyagokat használj, amik passzolnak a főtémához, kiegészítik azt, színesebbé teszik a képet, illetve, hogy hogyan állítsd be a legjobb fényviszonyokat. Tekintettel arra, hogy én a tortákat a méretüknél fogva általában magunkban fotózom, így nem is ez a rész volt a legizgibb számomra, bár időnként van, hogy cupcakek vagy desszertorta kerül az asztalra, úgyhogy semmiképpen sem volt haszontalan belelátni kicsit a food styling világába. Azonban a jó fényviszonyok beállítása, ráadásul sufnitunning megoldással mindenképpen nagy segítségemre lesz a jövőben. :)
 
Meglepő módon, én a lehetséges témák közül a csokis pitét választottam... sajnos a végén nem ettük meg. :( Szépen berendeztük a rusztikus deszkán a területet a megfelelő kiegészítőkkel és aztán mindannyian lövöldöztünk a saját gépünkkel.
Nekem több beállítás kipróbálása mellett ez lett a legjobb kép. Nincs rajta semmilyen utómunka.
 
 
Ma aztán ki is próbáltam itthon, amit a workshopon tanultam. Szerencsére éppen kéznél volt egy demo torta, amit egy termékfotózáshoz készítettem egy ismerősömnek. Bemutatom a Baglyos tortát:
 
 
Lévén, hogy ő fotózáson fog szerepelni, így nem annyira ínycsiklandó a belseje. Egyszerű hungarocell gyakorlótorta van cukros vízzel lekenve és burkolva. Nagy örömömre kipróbálhattam végre a másik onlay mintázómat, amivel nagyon egyszerű dolgozni.
 
Szerencsére az ebédlőnkbe jó idő esetén mindig érkezik az ablak felől elegendő természetes fény. Ez ugyanis a lehető legjobb, mint megtudtam és mindig oldalról kell kapnia a fényt a témának. Ebből adódóan a másik oldal viszont árnyékos és sötét(ebb). Ezt eddig a mennyezeti lámpával igyekeztem megoldani, ám attól torzulnak a színek. Pedig milyen egyszerű a megoldás! A belső oldalra egy nagyobb fehér lapot/ tárgyat kell helyezni, ami visszaderíti a fényt a témára, így kivilágosodik a belső oldal is. A derítésre kiválóan alkalmas egy nagyobb hungarocell lap, de én jelen pillanat egy nagyobb fehér tálcát találtam erre a célra. Ha fekete háttér előtt fényképezünk, akkor ezüsttel kell a derítést megoldani, tehát a hungarocell lap egyik oldalára alufóliát kell preparálni a matt felével kifelé. Amennyiben pedig túl erős fény érkezik az ablak felől, pl. amikor a Nap egyenesen besüt a témára, akkor fehér áttetsző zsírpapírt vagy pauszpapírt kell az üvegekre ragasztani. Mindössze ennyi trükk kell ahhoz, hogy máris klasszisokkal jobb képeket lehessen készíteni. Alább látjátok a berendezkedést, a természetes fény jobb felől érkezik, ezért kell bal oldalról visszaderíteni a főtémát.
 
 
Mutatom a különbséget a derítés nélküli és a visszaderített képek között. Nem sikerült ugyanabból a szögből fényképeznem, de ha a torta bal oldalát nézitek, elég jól látszik, hogy mennyit segít az a fehér tálca. Utómunkában csupán a keret és a logóm került a képre.
 
 
Azt pedig csak mellékesen jegyzem meg, hogy amint látjátok, van végre deszkalapos alapom a fotózásokhoz, amiket férjem és apósom alkottak nekem. :) A továbbiakban jómagam fogom lefesteni és koptatni, úgyhogy hamarosan jó kis törtfehér vintage alap lesz majd a torták alá. Majd arról is írok ám beszámolót! ;)
 
 
 

2 megjegyzés:

  1. Pont a hetvegen keszitett tortam kepein keseredtem el, en is a Photoscape-pel probaltam visszaadni az eredeti latvanyt, koszonom hogy megosztottad velunk a tanacsokat, en is megfogadom :)

    VálaszTörlés

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok