2015. szeptember 16., szerda

Citromkrém és málnakrém csokival egyesítve

 
Újra itt. :)
 
Kicsit pihentünk, kicsit lazultunk, de sajnos most is gyorsan teltek a napok, úgyhogy máris folytatódnak a tortás hétköznapok.
 
Éppen csak, hogy haza értünk a nyaralásból, máris következett nővérem szülinapja. Idő hiányában arra nem igen volt esély, hogy csilivilin díszített tortát kapjon, sőt hogy egyáltalán lett ünnepi torta az egy korábbi peches esetnek köszönhető. Még utazásunk előtt szintén tesókám kérésére gyártottam volna egy fincsi málnakrémes tortát citromkrémes cupcake-ekkel, de sajnos az az apropó dugába dőlt. A piskótát viszont már lesütöttem és elkészítettem a málna- illetve lemon curdöket, mire mindez kiderült. Nem volt mit tenni, életemben először bedobtam a fagyasztóba mindent, beleértve még egy 500 ml-s mascarponét is, hogy akkor itt az idő kipróbálni, hogy mit tesz ezekkel a finomságokkal egy kis hibernálás.
 
Nos, jelentem, hogy semmi bajuk nem lett az ég egy adta világon. A piskótát 3 lapba szelve és külön-külön Folpackba csomagolva tettem el, tökéletesen puhák és finomak voltak felolvadás után is. A krémek állaga sem romlott, a mascarpone kicsit darabos lett, de mire kihabosítottam, majd összekevertem szintén kihabosított 500 ml habtejszínnel, már nem is látszódott rajta. Ezt a keveréket aztán elosztottam 1/3 - 2/3 arányban, a kisebbiket kevertem össze a lemon curddel, a nagyobbik adagba pedig a málnát kevertem.
 
De, hogy a málnát és a citromot közelebb hozzam egymáshoz és a kakaós piskótához immáron egy tortában felhasználva, ezért úgy döntöttem, hogy a piskótalapokat megkenem egy kis csokoládé ganache-val. Ehhez kb. 1,5 dl tejszínt felfőztem és belekevertem kb. 150 g csokoládét. Na jó, az igazi ok az volt, hogy tonkababbal szerettem volna különlegessé tenni a tortát, de a lesütött piskótába már ugye nem csempészhettem bele. Persze ennyivel még nem értem be, ugyanis nem rég vettem egy kis zacskó zöld kardamom fűszert (por változatot), aminek olyan illata van még zárt zacskóban is, hogy muszáj volt végre használnom! És hát a citromkrémbe igazán jól passzol. Tehát ott tartunk, hogy van kakaós piskótánk, azon tonkababos csokoládé ganache, két szintre málnakrém, egy szintre pedig kardamomos citromkrém. Persze ehhez az egyik piskótalapot még ketté vágtam, hogy 3 szinten tölthessek krémet a tortába.
 
Kicsit féltem tőle, hogy ennyi íz hogyan lesz harmóniában... no, de kiken is tesztelhetne az ember, ha nem a saját családján, nemdebár?  
És nagy megkönnyebbülésemre, sikeres lett ez az összeállítás, mindenkinek nagyon ízlett. Még a 2,5 éves unokahúgom sem tolta odébb, bár mondjuk ő mindent megeszik, ami édesség. Elvégre az én unokahúgom! :)
 
Összeállítás után, a kevéske megmaradt málna- és citromkrémmel kentem körbe a tortát csinos, színátmenetes megoldással. Alulról kezdtem kenni kis spatulával a málnakrémet, majd a tetejét és a felső sávot kentem meg a citromkrémmel. Végül csak egyszer, max. kétszer húztam át a spatulát az oldalán, alatta forgatva a jó kis forgós ikea tálamat, így aztán szépen megmaradt az átmenet. A tetejét már nagyon gyorsan pakoltam rá, ezt lehetett volna még finomítani. Na majd legközelebb!
 
 
Ha elkészítenétek ezt a tortát a recepteket itt találjátok hozzá: 
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok