2015. június 9., kedd

Izgalmas eperlekvárok


Sajnos rohamosan közeleg az eperszezon vége, de még maradt néhány nap a befőzésre, ha kedvet kapnátok. Már pedig remélem, hogy fogtok, mert egyrészről ez pofon egyszerű, másrészről pedig nagyon finom és kis csavarral igazán különlegessé tehető.
 
Nem vagyok egy nagy gyümölcsös, de speciel az epret imádom. A legegészségesebb verzió az, amikor magában eszem, vagy banánnal és narancslével összeturmixolom. Kevésbé vághatok fel a nagy egészséges gyümölcsözéssel, ha mondjuk palacsintába töltöm őket egy ínycsiklandó nutella rétegre, majd a tetejére tejszínhabot nyomok, viszont ez a legeslegfinomabb palacsinta! :) Ebből is látszik, hogy szenzációs párost alkot a csokoládéval is, tehát tortákba is kiváló alapanyag, de pite töltelékként sem elhanyagolható. Na már most, ha nem csak mirelit eperből szeretnék télen alkotni, akkor igazán eljött az ideje, hogy saját kezűleg tegyek el ebből a fenséges gyümölcsből.
 
Egyértelműen meg akartam bolondítani az ízvilágát, úgyhogy a bazsalikom, a vanília és rózsavíz sem hiányozhatott a hozzávalók közül. Persze ezeket nem kevertem egyetlen lábosban össze, hanem külön-külön ízesítettem a befőzött epret, de mindjárt jönnek is a részletek. Ha lett volna elég levendulám, akkor az lett volna a negyedik változat, de azt most egy tortába kellett tartalékolnom.
 
Szóval, következzen a recept, melyet a Receptműves oldalról csentem.
 
Én 3 kg eperrel kezdtem a hadműveletet, ami tisztítás után 2,6 kg-ra apadt. Azt nem mondom, hogy a kacs levágása és a mosás nem hosszadalmas munka, de azért kibírható. Utána következik a lényeg, ami viszont már seperc alatt megvan. Több tartósítót nézegettem, végül a Dzsemfix 3:1 mellett döntöttem én is, mert természetesek az összetevői és kevesebb cukorral lehet befőzni a gyümit.
 
Tehát végy:
3 kg szép epret
12 dkg xilitet (nyírfacukrot)
10 dkg gyümölcscukrot
2 csomag Dzsemfix 3:1-t
 
+ 1-2 vaníliarudat
+ kis csokor bazsalikomot
+ 1-2 tk. rózsavizet
 
A megpucolt és megmosott epret egy nagy lábosban a cukorral együtt közepes lángon kezdtem el főzni. Amikor forrt, levettem és botturmix segítségével kissé pürésítettem, de csak ímmel-ámmal, mert nem akartam teljesen homogén lekvárt kapni.
Utána visszatettem a tűzre, belekevertem a 2 csomag Dzsemfixet. Jól össze kell forralni, majd 4-5 percig tovább főzni.
Ezután 3-4 merőkanálnyit kimértem külön-külön 2 lábosba, az egyikbe kapartam a vaníliarúd belsejét, a másikba tettem 2 tk. rózsavizet (ezzel óvatosan kell bánni, nehogy a végeredmény olyan legyen, mintha parfümöt nyalogatnánk), a maradékba pedig beleszórtam az apróra vágott kis csokor bazsalikomot. Jól elkevertem, 1-2 percig még hagytam a tűzőn, majd melegen a kifőzött üvegekbe töltöttem, a tetejére fóliát helyeztem, majd rácsavartam a tetőt és 5 percre fejre állítottam az üvegeket. Utána visszafordítottam és hagytam lassan szobahőmérsékleten kihűlni őket. Ma végre fel is címkéztem őket és immáron 8 kis üveg várja a sorsát a spájzban.
 

 
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok