2015. június 16., kedd

Epres-rebarbarás pite


Nem siettem el a dolgot, gyakorlatilag szezonzáró pillanatban próbáltam ki az eper és rebarbara együttműködését. Életemben nem ettem még rebarbarát, igazából azt sem tudtam, hogy milyen ízre lehet számítani. Annyit tudtam, hogy úgy néz ki, mint a zellerszár, amit egyébként nagyon szeretek, csak éppen rózsaszínű, többé-kevésbé.
 
Lehet ám, hogy még kapható imitt-amott friss hazai eper, a rebarbara szezonját pedig nem is ismerem pontosan. Az epret mondjuk mirelitből is lehet pótolni, de vigyázni kell, mert az ALDI éppen most hívta vissza egy bizonyos lejáratú eper készletét, mert találtak benne valamilyen mérgező anyagot. Nem hangzik túl jól, na de ez nem állandó probléma.
 
Szóval, ha láttok még rebarbarát és epret akármilyen formában, csak ajánlani tudom, hogy dobjátok a kosárba néhány másik hozzávalóval együtt, mert ez a pite bizony szenzációsan finom! :) Mellesleg Limarától lestem el a receptet, amibe kivételesen nem is variáltam bele, csupán annyit, hogy porcukor helyett gyümölcscukor és xilit keverékét használtam, valamint gluténmentes lisztkeveréket, a pite tésztát bab nehezék nélkül sütöttem villával megszurkálva és a levendulát kihagytam a buliból. Ja, és megittam limonádé formájában a levet, amit a becukrozott, citromlével nyakon öntött eper és rebarbara engedett, az is mennyei üdítőre sikeredett! Ne hagyjátok ki! ;)
 
Íme Limara receptje:
 
"Pite hozzávalói egy 24 cm-es formához: 

 
- 45 dkg finomliszt
- 20 dkg hideg vaj
- csipet só
- 10 dkg porcukor
- 2 tojás

A lisztet és a kockára vágott hideg vajat elmorzsoljuk, majd elkeverjük a porcukorral és a sóval. Felütjük a tojásokat, kissé elkeverjük, kb. fél tojásnak megfelelő mennyiséget félreteszünk (ezzel kenjük le majd a pitét), a többit a liszthez adjuk. Gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, ha szükséges 1-2 ek. hideg vizet vagy tejszínt adhatunk még hozzá.
A tésztát kettéosztjuk, külön-külön fóliába csomagoljuk és 1-2 órára hűtőbe tesszük. Ha sietünk 30 perc fagyasztóban eltöltött idő is elegendő neki.
Sütés előtt az egyik tésztát kb. 2 mm vastag körlappá nyújtjuk, Kibéleljük vele a piteformát és először vakon sütjük. Azaz a tésztára egy sütőpapírt terítünk, arra babot, lencsét vagy sütőkerámiát öntünk és 180 fokra előmelegített sütőben 15 percig elősütjük.
 
Míg sül, előkészítjük a tölteléket:
 
- 25-30 dkg eper
- 25-30 dkg rebarbara
- 10 dkg cukor
- 2 ek. levendulaszirup (elhagyható)
- 2 ek. apró szemű tápióka gyöngy
- 2 ek. friss citromlé
- 1-2 ek. eperlekvár

Az epret megmossuk, és darabokra vágjuk. A rebarbarát megtisztítjuk és 4-5 mm vastag szeletekre vágjuk. A gyümölcsökre szórjuk a cukrot, meglocsoljuk a levendulasziruppal és a citromlével és elkeverjük a tápiókával. Félretesszük.
Elővesszük a másik tésztát és kb. 2 mm vastagra nyújtjuk. Derelyevágóval ujjnyi széles csíkokra szabjuk.
 
Az elősütött tésztáról levesszük a nehezékként használt babot. A tésztát vékonyan megkenjük a lekvárral (így nem ázik el az alsó tészta), ha nincs, helyette jó a tojásfehérje is.
Beleöntjük a gyümölcsös keveréket. (Ha időközben túl sok levet engedne, azt felfogjuk, felengedjük szódával és megisszuk.) A tetejét kirakjuk a felcsíkozott tésztával, lekenjük a félretett tojással és a 180 fokos sütőben kb. 40 percig sütjük, míg szép piros színe lesz."
 
És nem mellesleg a saját eperlekvárom került az alsó tésztára, ami így tényleg nem ázott el, bár lehet, hogy már addigra leittam a gyümölcsök összes levét.
Egy biztos, hogy ez a  kilengésem is egy újabb íz kombináció felé, szintén sikert aratott és csak egyre kíváncsibbá tesz a különböző alapanyagok iránt. Van még sok felfedezni való!!! :)

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok