2015. június 19., péntek

Ez aztán Oreo cupcake!


Van nekem egy tündéri fodrászom, aki nagy Oreo keksz rajongó. Egyszer beszélgettünk róla, én nem értettem, hogy mi ez a nagy hajcihő az Oreo körül, mit tud az a keksz, amit mondjuk a Pilóta nem. Timi nem győzködött, de hatására megkóstoltam. Elsőre nem nyűgözött le, de aztán szép lassan meg-megdézsmáltam pár dobozzal, amikből egyébként sütni szándékoztam volna meglepi sütit pont Timinek, csak valahogy nem jött össze időben a látogatás. Apránként viszont megszerettem. Annyiban biztos jobb, mint a Pilóta, hogy vékonyabb a keksz réteg, ezáltal könnyebben harapható, kellemesen roppanós. Szóval összebarátkoztunk és eljött az az idő is, mikor végre meg is tudtam sütni a meglepetés sütiket.
 
Addig-addig kutattam recepteket, míg megtaláltam a tökéletes Oreo-s muffintésztát, valamint külön a jó kis Oreo-s krémet. Mert én bizony töményen akartam az Oreo-t belevarázsolni és megérte, mert Timi odavolt érte. :)
 
Az eredeti recept 24 muffinhoz volt, ezt lefeleztem, de nekem csak 11 lett belőle. :-/
 
Oreo muffintészta
 
6 dkg vaj
8 dkg cukor
1 tk. vanília aroma
1 tojás
1 tk. sütőpor
15 dkg liszt
1/2 tk. só
1,3 dl tej
10 Oreo keksz
 
A puha vajat a cukorral alaposan kihabosítjuk. Hozzáadjuk a tojást és a vaníliát. A lisztet összekeverjük a sóval és a sütőporral, majd belekeverjük a vajas masszába. Hozzáöntjük a tejet és beletesszük az darabokra tört Oreo kekszeket. Alaposan elkeverjük (nem habverővel), kapszlikba töltjük, majd 190°C-ra előmelegített sütőben 20-22 perc alatt készre sütjük.
 
Oreo krém
 
45 dkg mascarpone
6-8 dkg cukor (ízlés szerint)
8-10 Oreo keksz
 
A mascarponét a cukorral kemény habbá verjük, majd belekeverjük az apróra zúzott kekszet. Ezt nyomózsákból körkörösen a kihűlt muffinokra nyomjuk és a tetejét 1 darab Oreo keksszel díszítjük.
 
Szívből ajánlom, tényleg nagyon finom! Süssétek, egyétek! Jó étvágyat! :)
 


 
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok