2015. április 7., kedd

Húsvét répatortával és sok más finomsággal


Nagy volt a készülődés a házunk táján, mert meghívtuk a kis családunkat egy kellemes húsvéti ebédre. Végre összeültünk mindannyian, ha már ez Karácsonykor elmaradt. Persze ahogy akkor is lett volna, most is volt némi együttműködés, mert a sonkát és az elmaradhatatlan francia salátát a fincsi kaszinótojásokkal Anyukám vállalta magára. Mi meleg étel fronton besameles zöldségkeverékkel töltött pulykaalagúttal és gombafejekkel készültünk, valamint a nagy kedvenc lilahagymás krumplipürével.
 
És bár ezek mind nagyon-nagyon finomak voltak, amit ide hoztam Nektek:
- Kalács, ezúttal diétásabb változatban
- Bonbonok mindenféle izgalmas ízekben, ezeket hozta a Nyuszi a vendégeknek
- Diós répatorta, ami újdonság a repertoáromban


A kalács már visszatérő kedvenc nálunk. Az tény és nem is tudom megcáfolni, hogy a fehérlisztből készült igazi foszlós kalács bizony utánozhatatlan, de mivel egy időre igyekszünk fehérliszt és cukormentesen étkezni, így ezúttal teljes kiőrlésű liszt, valamint rizs- és kukoricaliszt is került a keverékbe. Persze nem mertem csak ezekkel begyúrni, így a fele részt még tönkölybúza fehérliszt tette ki. Nem lett rossz, ez a jó hír. :) Olyan sem, mint az igazi fehér kalács, de egy finom, édeskés, puha, mégis masszív tészta lett az eredmény. Jól ment a főtt sonkához és a francia salihoz.
 
Az eredeti kalácsreceptet itt találjátok:
 
Ha kedvet kapnátok az egészségesebb változathoz, akkor íme az arányok: én most 1 kg lisztből készítettem el a két koszorút, amelyeknek a tésztájába 50 dkg tönkölybúza fehérliszt került, 30 dkg teljes kiörlésű liszt, 15-15 dkg rizs- és kukoricaliszt. Ez utóbbiak csupán azért, mert a gluténmentes piskóták után nem szeretném, ha megmaradnának. A porcukrot gyümölcscukorral és eritrittel helyettesítettem. Érdemes kipróbálni, mert végül is mindenkinek ízlett.
 
A bonbonok készítése jóval nagyobb falat, el is voltam velük egy napig. 3A három polikarbonát formámon túl most, először kipróbáltam a szilikon formáimat is. Picit nehézkesebb, mert nyeklenek-csuklanak, de azért simán lehet használni őket töltött bonbonok készítésére. Amúgy azért vetemedtem erre a nagy feladatra, mert a Jézuska hozott nekem egy gyönyörűséges gránitlapot, amin szuperül lehet temperálni, és ezt bizony már ideje volt tesztelni. Sokkal kényelmesebb is volt, mint ahogy eddig bénáztam, ám sajnos a temperálás így sem sikerült tökéletesen. Vagy túl melegítettem a csokit és már a temperálás sem segített rajta, vagy a formákba száradtak bele a vízcseppek, vagy is-is, egy szóval foltosak lettek így is. Bár művészi módon, és az élvezeti értékükből mit sem vont le így, családi körben. Na, de még nem adom fel, egyszer majd csak sikerül tökéleteset alkotni. Összesen 116 db bonbon készült 6 formából. Sajna már egy db sincs. 
 
Az ízekre különösen nagy hangsúlyt fektettem, hisz ezzel vettek le a lábamról a kézműves bonbonok. Volt:
- Kardamomos fehércsokis
- Lemon curd-levendulás trüffel
- Narancsos marcipános, kandírozott naranccsal és tonkababos trüffellel
- Pisztáciakrémes szintén tonkababos trüffellel és
- Sós-rozmaringos trüffel
 
Tündérsüti ihlette megoldással végül bonbon válogatást hozott a Nyuszi színes papírpohárkákban vidám, pöttyös szalvétával fedve.
 
 
Na és akkor következzen az újdonság, a répatorta. Régóta szemeztem vele, de még soha nem kóstoltam, pláne nem készítettem. Bevallom, hogy nagyon megtetszett ez a recept, mert kevés lisztet és cukrot tartalmaz, sőt eleve teljes kiőrlésű liszt szerepel a receptben, amit egyébként a NoSaltyról Asztikától csentem. Most esett le, hogy leginkább kihagytam a finomlisztet, de működött anélkül is. ;)
 
Diós répatorta
 
Hozzávalók a tésztához:
10 dkg teljes kiőrlésű liszt
5 dkg gyümölcscukor és 2-3 dkg eritrit
1 tk sütőpor (púpos)
1 teáskanál
fahéj
1 késhegynyi gyömbér
1 késhegynyi szegfűszeg
200 g sárgarépa (reszelt)
125 g
dió (durvára darált)
1.3 dl 
kókuszolaj
2 db tojás
1 narancsból nyert narancshéj (reszelve)

A mázhoz
12,5 dkg Philadeplphia
krémsajt
15-20 dkg mascarpone
14 dkg
gyümölcscukor

Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180°C-ra.
A tésztához lereszeljük a répát, és összekeverjük a durvára tört dióval.
Egy tálba szitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a sütőport és a fűszereket, a reszelt narancshéjat, majd jól elkeverjük.
A tojást habosra verjük, beleöntjük az olajat, a cukrot, majd a répás keveréket, és végül gyorsan összeforgatjuk a lisztes keverékkel is.
A masszát egy 22 cm-es tortaformába tesszük (de persze lehet nagyobb is, akkor alacsonyabb lesz a tészta), és kb. 30 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenörizzük, majd hagyjuk teljesen kihűlni.
A máz hozzávalóit elkeverjük, kihabosítjuk és ráöntjük a kihűlt tésztára. Egyenletesen elkenegetjük a tetején, majd néhány órán vagy akár egy éjszakán át is a hűtőben pihentetjük, hogy a krém megdermedhessen. Végül a tetejét répa formájú marcipánnal vagy esetleg darált dióval, mandulaszeletekkel díszítjük.
 



 
 


0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok