2014. február 16., vasárnap

Királylány torta


Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kislány, aki királylány szeretett volna lenni...
 
... valahogy így, stílszerűbben is kezdődhetne ez a bejegyzés, ha bármi közöm lenne a meseíráshoz. De nincs. :-/ Szóval csak amolyan hétköznapiasan mesélem el a torta történetét. 

Hősnőnk Lilla, a fogadott unokahúgom, akinek közeledett az 5. szülinapja és mivel olyan szerencsés, hogy nem egy csúnya gonosz mostoha gondoskodik róla, hanem egy csupa szív, szerető Anyuka (többek között :), így aztán hogy, hogy nem,  eljutott hozzám a nagy kérés, hogy egy királylányos tortát készítsek a jeles eseményre.  Szerencsére nagy a bizalom, így gyakorlatilag teljesen szabadkezet kaptam, amit  nagyon szeretek. :)
 

A nagyon komoly tervrajz

Nem kellett sokáig agyalnom, míg megszületett a terv. Kétszintes tortában gondolkodhattam, inspirációnak bőven találtam szebbnél szebb alkotásokat a neten. Az egyértelmű volt, hogy kell egy királylány és tornyok, hiszen maga a torta lesz a vár.

Királylány folyamatban
 
Először, több fázisban elkészítettem a királylányt a virágokhoz használt cukormasszából. A tömör masszának köszönhetően ez nem egy anorexiás, gazella testalkatú király kisasszonyka lett, mert ahogy ráhúztam a karóra (jaj! szegény!), elkezdett összetömzsisedni... :) Aminek igazán örültem, hogy így kb. a harmadik kézzel formázott női figura készítésnél egyre kevésbé vannak férfias vonásai az arcának, noha bőven van még mit finomítani.
 
 
 
 
 
 
 
A kész királylány
A tornyokat is 1 nappal előbb már összeállítottam magából a burkoló anyagból, mert ahhoz, hogy tartása legyen, dermednie kellett.

Aztán eljött a nagy nap, az első lépés az volt, hogy összeállítsam a tortákat. A felső emelet pudinggal elkövetett és tejszínnel lazított málnás krémből, málnadarabokból állt vaníliás piskótarétegek között, az alsó pedig a jól bevált trüffel torta volt. Mivel a puding nem igazán alkalmas a torta körbekenésére, legalábbis burkolat alá, ezért kevés vajat kihabosítottam porcukorral és vaníliaaromával, majd vékonyan körbekentem a kisebbik tortát. A trüffelnél a szokásos módszert alkalmaztam, a csokikrém kihabosítása előtt elkülönítettem a csoki ganache-ból (felfőzött tejszínbe olvasztott csokoládé) egy jókora adagot, majd a csokihabos betöltés után ezzel a masszívabb krémmel kentem körbe a tortát. Hagytam őket 1-2 órát dermedni a hűtőben, majd következett a két körös burkolás. Második körben természetesen már rózsaszínre színezett masszát használtam.



Majd elérkezett a legjobb rész, a díszítés. A várfalat imitálandó az egyik formázó eszközömmel bevájtam a falmintát, direkt nem törekedtem túl szabályos 'téglákra', hogy rusztikusabb legyen. Sőt, barna színű porfestékkel kissé be is foltoztam a még ósdibb hatás érdekében.  Feltettem a tornyokat, az emeletekre a várfal tetejét (avagy a korlátot), a kaput és az ablakokat, valamint az indákat a virágokkal. Jó móka volt a virágokat elkészíteni, mert mindegyik 5 különálló kis sziromból állt, amiket úgy sodortam ki ujjal, mintha csak csipetkét szaggatnék levesbe, aztán a megfelelő célszerszámmal benyomtam a közepét és összeragasztgattam őket. Összesen csináltam kb. 30 ilyen kis virágot, 5-5 szirommal csupán 150 csipetkét gyurmáztam... lehet, hogy nem is tűnik olyan vészesnek, de azért kezdett már égnek állni a hajam. :)

Aztán már csak a felirat kellett, úgyhogy egy szép, várhoz illő molinót biggyesztettem a tortára az ünnepelt kishölgy nevével.



Bevallom őszintén, hogy ez lett az egyik kedvenc tortám az elmúlt időszakból. Jó volt a készítése közben egy kicsit mesevilágba csöppenni. :)



 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok