2014. február 8., szombat

Tojás- és tejmentes torta avagy éljenek az 1 évesek! :)

 
Nemrégiben két kis 1éves palántát is ünnepeltünk a családban. Először Flóri, a cukorfalat kis fogadott unokaöcsimnek készítettem Anyukája kérésére tej- és tojásmentes piskótából, valamint növényi tejszínből trüffel tortát. Ennek sikerén felbuzdulva pedig Nővérkém kislányát, az én édes-drága Bubukámat is olyan tortával leptem meg, hogy életében először VÉGRE! ;) ehessen finom csokis süteményt! Hát ki más is ismertethette volna össze e mennyei finomsággal - gondolok itt konkrétan a csokoládéra-, mint a csokoholista nagynénije? :)))
 
Mellesleg elképesztő, hogy ezek a picurka lurkók mennyit képesek beburkolni... oké, hogy Flóri nem most kapott először sütit, na de 3 szelet torta egyszerre? Bizony Szandra is, ahhoz képest, hogy életében először evett ilyesmit, simán betolta azt a szeletet, amit amúgy Nővéremnek vágtam. Gondoltuk, hogy csipeget belőle néhány falatot... hát nem, egyenesen nem tágított és tátva tartotta a kis száját a következő falataért, meg a következőért, meg az azutániért... Persze maradt a tortából másnapra is és hallom ám, hogy az utolsó szeletet is elette az Édesanyja elől. :D Az én unokahúgom! :)
 
No de térjünk is rá a receptre.
 
A Trüffelkrém a szokásos módon készül, csak ezúttal mindenképpen növényi tejszínből.
 
A piskóta hozzávalói:
2,5 dl növényi tej (pl. rizstej)
10 dkg (barna) cukor (én nádporcukrot használtam)
1/2 citrom leve és az egész héja
1 tk. vaníliaaroma
25 dkg liszt
1 cs. sütőpor
1 mk. szódabikarbóna
6 ek. olaj
 
Egy tálban összekeverjük a növényi tejet a cukorral, a citrom levével és héjával, valamint a vaníliával. Én robotgéppel (habverővel) tettem mindezt, majd hozzáadtam az olajat. Egy másik tálban összekeverjük a száraz hozzávalókat: lisztet, sütőport és a szódabikarbónát, majd ezt alaposan belekeverjük a tejes-olajos részbe. Itt nem különösebben kell vigyázni, hisz nincs hab, amit összetörhetünk, úgyhogy keverjük el alaposan. Öntsük a tésztát a kikent/ kibélelt sütőformába és süssük meg 180°C-on. Az eredeti recept szerint ez 20 percet vesz igénybe, de mivel én kisebb formában magasabbra akartam sütni, nekem volt az 40 perc is, mire szépen átsült. Ahhoz képest, hogy milyen kis lapos az elején a massza, nagyon szépen feljön. Mondjuk nem csoda, az 1 csomag sütőpor megteszi a dolgát... de hát ha nincs tojásfehérje hab...
 
És íme a torták:
 
Flóri kutyusos tortája
 
 
 
és Szandra Lencsi babás tortája (no és persze maga Lencsi lány)
 



 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok