2013. december 2., hétfő

A hétvége királynője: Trüffel krém 3 variációban



A Trüffel krémről, amit előszeretettel használok az egyszerűsége és bársonyos csokoládé íze miatt, már korábban írtam. A receptet megtaláljátok itt: Trüffel torta.
 
A hétvégén több ünnepelt számára is lehetőségem volt meglepi sütiket és tortát készíteni. A három finomság között az összekötő kapocs a nagyra becsült Trüffel krém őnagysága volt, amit a különböző piskóták, avagy a szórással kiegészített íz kombinációk tettek változatossá.



A sütögetést egy citromos-marcipános muffinnal kezdtem. A receptet a Halloweeni desszertasztal bejegyzésben találjátok

marcipános piskóta néven, ám annak csak a felét kell venni 12 db muffinhoz.
Az ünnepelt ajándéka egy szilikon, csésze formájú muffin sütő készlet volt a hozzájuk tartozó kis tányérkákkal. Na már most ezeket a saját dobozukban átadni "snássz" lett volna, különösen ha az ajándékozónak van egy saját cukrász hugicája ugyebár. Így történt hát, hogy a csészeformákban megsütöttem ezeket az ízletes-zamatos mini tortákat, a tetejükre pedig trüffel krémet nyomtam csillagcsöves nyomózsákból, illetve egy részüket marcipánnal burkoltam. A krémes darabokba egy-egy ezüst kávéskanálnak látszó cukorpálcát szúrtam, valamint a habos darabokhoz hasonlóan, néhány virággal, lepkével színesítettem a látványt. Az elegéns hatást csillogó lüszterporral (ételfesték por formában) igyekeztem emelni. A burkolt darabokra mini kávés csészét és mini tortát készítettem, jelezvén, hogy egy igazi barátnői csevegős találkának ezek is elengedhetetlen részei. 



Ez a téma egyébként már korábban is megihletett, amikor Nővérkém szülinapjára készítettem egy virágos díszdoboz tortát, aminek egy kávézós barátnői találka sziluettje volt az egyik hangsúlyos eleme.
 
A szereplők most sem változtak, csak ezúttal nővérem barátnője kapta a kis szettet.
 
Éljenek a barátnős cukrászdás találkák! :)
 
 
 
És íme a teljes arzenál:
 
 
 ---
 
Ezután következett egy szülinapi torta egy gyönyörűséges kishölgy számára. A kedvelt figurái közül  Minnie egér nyerte a megtiszteltetést, hogy a tortája tetején villoghasson, maga mögé utasítva pl. Bogyót és Babócát. Az ízeket tekintve most egy kis naranccsal bolondítottam meg a trüffel tortát oly módon, hogy egy világos, narancsos piskótát készítettem.
Azt hiszem, hogy még nem volt alkalmam bemutatni a kedvenc piskóta receptemet, amit egyébként a cukrász suliban sajátítottam el. Könnyű megjegyezni a receptet, könnyű elkészíteni, könnyű a tészta is és leginkább nagyon jól variálható, bárhogy fűszerezhető. Ha nagyobb mennyiségre van szükségünk, akkor növeljük a tojások számát és annak pontosan a dupláját mérjük ki dkg-ban cukorból és lisztből. (Pl. 8 tojás - 16 dkg...)
 
Hozzávalók: (10-12 szeletes tortához)
6 db tojás
12 dkg cukor
12 dkg liszt
ízesítő anyag, amely ez esetben 1 tk. vanília eszencia, 1 citrom és 1 narancs lereszelt héja, valamint 1 narancs leve volt.
 
Elkészítés:
A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját a cukor 2/3-val fehéredésig habbá verjük, a fehérjéből a maradék 1/3 cukorral kemény habot verünk. A sárga masszához hozzáadjuk az ízesítő anyagokat, óvatosan beleforgatjuk a fehérjehabot, majd az átszitált lisztet. Formába töltjük és 170-180°C-on készre sütjük. Ez a piskóta sütőpor nélkül is gyönyörűen megemelkedik és kiváló állagú alap tortákhoz.
 
Miután kihűlt, 3 lapra vágtam. Az alsó két lapot gazdagon megkentem a trüffel krémmel, majd megszórtam kandírozott narancshéj darabokkal. Végül ráhelyeztem a 3. lapot. Kivételesen nem a trüffel krémmel kentem körbe, mert a fehér burkolat alatt a sötétebb krém nem lett volna szerencsés. Ezért kb. 12 dkg vajat 2-3 ek. átszitált porcukorral és 1-2 ek. vanília aromával alaposan kihabosítottam. Ezzel kentem körbe vékonyan a tortát, majd hagytam dermedni 1 órát a hűtőben. Ezután nagyon könnyen lehet burkolni. Minnie egeret gyorsan száradó cukormasszából készítettem. Először a kontúrvonalában kivágtam egy lapot, amit hagytam megszáradni. Mivel ez nem tűnt elég masszívnak, így alá, még egy réteg vastagabb szürke cukorlapot is vágtam,  amibe pálcikát szúrtam, hogy biztosan megtartsa majd a figurát. A fehér, sík formára kezdtem rádolgozni a kicsit domború formákat: Minnie egér pofiját, mancsát, a szemeit, a füleit... aztán felöltöztettem, kapott egy nagy piros masnit és végül pöttyöztem. A pirosra fehéret, a fehérre pirosat. Így végül megszületett a tortából vidáman kitörő Minnie egér, aki Petra babának kívánt nagyon boldog 2. születésnapot!
 
---
 
Végül, de legkevésbé sem utolsó sorban Katalin nap alkalmából vittünk néhány sütit férjem Édesanyjához... azt nem mondanám, hogy Édesanyjának... mert hát... kár tagadni, de voltak jelen nagyobb édesség rajongók is... :) ám ez csak egy része volt a köszöntésnek.
 
Ehhez az alkalomhoz citromos-narancsos-gyömbéres muffinra esett a választásom. A recept alapjául a marcipános muffin receptje szolgált, épp csak a marcipánt hagytam ki belőle. Viszont bőségesen reszeltem bele narancs- és citromhéjat, valamint friss gyömbért. Csavartam bele a narancsokból és citromból friss levet is. A lisztet kicsit bővebben megküldtem, de felesleges volt, úgyhogy a végén kicsit több tejjel és további narancslével hígítottam vissza a tésztát. Mindig megfogadom, hogy felírom pontosan, hogy hogy kontárkodtam bele a receptbe, de persze éppen akkor nincs erre időm... aztán pedig már az emlékeim vesznek homályba. Szóval maradjunk az érzés szerinti mennyiség meghatározásnál. :) Talán nem meglepő, ha azt írom, hogy ezekre a finom kis muffinokra is trüffel krémet nyomtam, de most apró egymás melletti kis pöttyökkel csillagcsöves nyomózsákból, amitől kissé borzaska jellegük lett. Hogy tovább fokozzam az ízeket és mert karácsonyra készülve többek közt olyan speckó dolgokra tettem szert  a kedvenc boltomból (Ázsia Bt.), mint őrölt szárított citromhéj, apróra darált szárított-kandírozott narancshéj, megszórtam velük a cupcakeket, ami egyúttal díszítésként is kiválóan megfelelt.
 
Íme a borzaskák kicsiny serege:
 
 


 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok