2017. november 1., szerda

Izgalmas napok, és egy zamatos, téli finomság


Négy évvel ezelőtt indítottam útjára a blogomat, részben azzal a szándékkal, hogy egy helyre gyűjtsem össze a kedvenc receptjeimet és az elkészített tortáimat. De volt bizony "hátsó szándékom" is, mivel már akkor tervbe volt véve, hogy lesz egyszer egy saját műhelyem, ahonnan már a családi-baráti körön túl bárki számára készíthetek ínycsiklandó és szépséges tortákat, és addig is  valamennyire megismerjenek/ megismerjetek.
 
A különleges alkalomra akkor egy igen gazdag halloween-i desszertasztallal készültem, a család nagy örömére, mert volt ám nagy dinom-dánom a fotózás után. Muszáj is megmutatnom, mert szerintem ezek a finomságok a mai napig is megállják a helyüket.
 
 
És bár hírverésben nem vagyok túl erős, talán éppen ezért a Bombolone Finomságok FB oldalának jelenlegi 464 követője azt gondolom, hogy egy szuper, stabil csapat! Nagyon köszönöm, hogy csatlakoztatok, hogy maradtatok és figyelemmel kíséritek a tortázásomat! 
 
Fantasztikus, amikor időnként szembe jön velem egy-egy tortám, amit eddig ugyan más cukrászdákban rendeltek meg, de már csak napok választanak el attól, hogy hivatalosan is megnyíljon a Bombolone TortaMűhely és magam készíthessem el az általatok megálmodott finomságokat! :)
 
Ennek örömére hoztam most egy receptet, ami ugyan nem torta, viszont nagyon finom és könnyen elkészíthető.  Az alapja egy korábbi gyümölcskenyér receptem, amit kicsit átdolgoztam az alapján, hogy éppen mit találtam itthon. Ugyanis a téli napok beköszöntével valahogy megnőtt a süti igényem... jájjjj! :-/
 
 
CSOKIS GYÜMÖLCSKENYÉR FALATKÁK
 
Hozzávalók:
80 g darált dió
170 g tönkölyfehérliszt
1 kk. sütőpor
1/4 kk. szódabikarbóna
1/2 kk. só
120 g nádcukor
4 tojás
0,5 dl olaj (lehet olvasztott vaj is, de az most éppen kifogyott)
0,6 dl frissen facsart narancslé + 1 narancs héja
0,5 dl tejszín
2 kk. vanília kivonat
1 marék aszalt vörös áfonya
1 marék kandírozott narancs
2 marék durvára tört zöld pisztácia
1 marék durvára tört mandula
 
Elkészítés:
A lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát és a sót szitáljuk egy közepes méretű tálba, adjuk hozzá a finomra darált diót.
Egy másik tálban elektromos habverővel keverjük össze a cukrot a tojásokkal, a narancshéjjal és a kifacsart lével, majd további keverés mellett óvatosan csorgassuk hozzá az az olajat. Adjuk hozzá a tejszínt és a vaníliát, a gyümölcsöket és a durvára tört magokat, alaposan keverjük el. Végül egy spatula segítségével, először az 1/3-át keverjük a liszthez, majd a maradékot. Elegyítsük el rendesen, de ne keverjük túl a tésztát.
Lehet sütni szilikon formában akár, én szögletes keretben sütöttem, aminek az aljára sütőpapírt tettem. Beleöntjük a tésztát a formába, és a 175°C-ra előmelegített sütőben 50-55 perc alatt készre sütjük. Ha a sütő nem egészen egyenletesen süt, akkor fél időben forgassuk meg a formát.
 
Ha készen van, hagyjuk kihűlni, aztán a formából kivesszük, a maradék narancs levét rá csorgatjuk, ettől lesz igazán zamatos a belseje, és végül csokiglazúrral leöntjük. Kockákra vágva tálaljuk.
 
 
+CSOKIGLAZÚR:
180 g csokoládé
1,5 dl tejszín
1,5 kk. méz
 
A tejszínt felfőzzük, a csokit beleolvasztjuk és hozzáadjuk a mézet. Addig keverjük óvatosan, míg a csoki teljesen felolvad, de közben ne juttassunk bele túl sok levegőt, hogy ne legyen buborékos.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok