2016. december 12., hétfő

Kukoricakrémleves & Hagymaszószos csirkefalatok zöldséges rizzsel




Amikor a blogot elindítottam, úgy gondoltam, hogy nem csak az általam kipróbált és kedvelt édességeim és tortáim receptjeit, fotóit gyűjtöm össze és osztom meg veletek, hanem a kedvenc sósságaim és ételeim receptjeit is. Időnként akad is az oldalon egy-egy sós finomság, mint például a kihagyhatatlan lilahagymás pogácsa, akár hozzá, akár máshoz a tarjakrém, vagy a legkedvencebb paprikakrémlevesem... csak, hogy párat említsek, de tény, hogy háttérbe szorulnak a torták és az édességek mellett.
 
A karácsonyi készületek idején nyilván nem fog unatkozni a sütőm se, ám addig egy újonnan kipróbált és igencsak tetszést aratott krémleves, valamint egy mennyei hagymaszószos ragu receptjét szeretném megosztani Veletek. Az apropója az a dolognak, túl azon, hogy nagyon finom ételek és főzzétek meg őket, hogy még a Happy Family blogger találkozón kaptam tesztelésre egy jó adag TheBridge terméket. Mondjuk mosolyogtam, mert nem igen kell tesztelnem, hiszen használtam én őket eddig is, ugyanis a rizs- és zabtejszínük is kiváló  mind krémlevesekhez, mind a szószokhoz. Sokkal krémesebb az állaguk, így kevesebb liszt is elég a sűrítéshez. Persze még jobb, ha liszt helyett egy-egy krumplit főzünk meg a zöldségekkel együtt.
 
Ezúttal egy új krémlevest teszteltem, mivel rajtam maradt egy fél kilós mirelit kukorica. Gondoltam, hogy miért is ne próbáljam ki, engedélyt kértem a férjemtől is, mert ő annyira nem nagy kukoricarajongó és lám nyitott volt a dologra. Sőt, egy kis csavarral kifejezetten ízlett is neki, úgyhogy fel is vettük a repertoárba.
Több receptet is átolvastam, mígnem a végén a saját tapasztalataim alapján (kb. minden krémleves egyformán készíthető) összedobtam.
 
Kukoricakrémleves sajtos tortillával és chilivel
 
Hozzávalók: 
1 közepes hagyma
2 gerezd fokhagyma
50 dkg csemegekukorica (mirelit vagy konzerv)
2 ek. vaj és 1 ek. olívaolaj
5-6 dl alaplé
1 dl bio zabtejszín (de lehet rizs is nyugodtan)
1 ek. fehér tönkölyliszt
só, bors, szerecsendió, chili
tortilla és sajt

Elkészítés:
A vaj és olívaolaj keverékén megfuttatjuk az összevágott hagymát, hozzáadjuk a kukoricát (ha mirelit, akkor felolvasztjuk), majd a zúzott fokhagymát. Ha már szépen puhul a kukorica, felöntjük annyi vízzel, hogy éppen ellepje, majd beleteszünk 1-1,5 marhahúsleves kockát, vegetáriánusok zöldségleves kockát, ez lesz a gyors alaplé. Persze ha van húsleves kéznél, akkor azzal a legfinomabb. Így főzzük fedő alatt, amíg a kukorica megpuhul. Közben a lisztet alaposan elkeverjük a tejszínnel, majd hozzáadjuk a leveshez, átkavarjuk. A tűzről levéve, alaposan összeturmixoljuk. Én át is szűrtem, mert a kukoricahéjakat nem igazán sikerült ledarálni. Utána visszatesszük a tűzre átforralni, közben fűszerezzük sóval, borssal, reszelt szerecsendióval, ízlés szerint. Tálaláskor kevés chilit és sajtos tortillát (összesütve) adhatunk hozzá. Igazán másnapra érett össze az íze, de persze a főzés után is jóízűen fogyasztható, abszolút tudom ajánlani. ;)
 
 
Hagymaszószos csirkefalatok zöldséges rizzsel
 
Hozzávalók:
50 dkg csirkemell falatokra vágva
olívaolaj
4-5 gerezd fokhagyma
bors, rozmaring, csepp mustár vagy bármilyen fűszer/ fűszerkeverék a pácoláshoz
 
2 ek. vaj, 1 ek. olívaolaj
2 nagy fej hagyma
só, bors
1 dl bio zabtejszín
 
1 zacskó gyors basmati rizs (mi ezt szeretjük, de lehet más is természetesen)
1 zacskó mirelit zöldségkeverék (ami éppen megtetszik vagy kéznél van)
 
 
Elkészítés:
A húst előző nap bepácoljuk, majd sütés előtt egy órával elővesszük, mert jobb neki, ha nem hűtő hőmérsékletről kerül rögtön a forró serpenyőbe.
 
A rizst megfőzzük, majd lecsöpögtetve egy lábosba öntjük. A zöldségkeveréket serpenyőben (még a hús előtt) megpároljuk, kissé megsütjük. Általában ezek fűszerezve vannak, ám ha natúr, akkor sóval, borssal ízesítjük. Ha készen van, összekeverjük a rizzsel.
 
Közben a hagymákat megpucoljuk, félbevágjuk és felszeleteljük. A vaj és olívaolaj keverékén elkezdjük lassan párolni. Hosszú ideig főzzük, hogy kissé karamellizálódjon a vajban. Ahogy elkezd szépen barnulni, de nem megsülni, hozzáadjuk a tejszínt, összeturmixoljuk, sóval, borssal ízesítjük. A husikat kisütjük, ekkor sózzuk, kivéve ha olyan fűszerkeverékkel pácoltuk, amiben só is van. Ha megpirultak a falatok, ráöntjük az ízletes hagymaszószt. Ez egy igen tartalmas és nagyon finom étel, hiszitek vagy nem, de ezt is csak ajánlani tudom. Elég gyorsan elkészíthető, úgyhogy próbáljátok ki bátran. :) 

 
 



0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok