2016. november 24., csütörtök

Passiógyümölcs-trüffel csurgatott torta habcsókos, macaronos díszítéssel



Egy újabb pipa a kipróbálandó ízek és fazonok listájáról. :)

Kapóra jött, amikor a barátainkat nemrég áthívtuk forralt borozni, ugyanis ezt a tortát kívül-belül szerettem volna már kipróbálni.

Valamikor nyáron jártam a Desszert.Neked krémes tanfolyamán, ahol többek között megtanultam elkészíteni a Passion Curd-öt, azaz maracujából, vagy magyarul passiógyümölcsből készült angol krémet, ami valami mennyei finomság! Eleinte nagyon elzárkóztam az ilyen ismeretlen egzotikus ízektől, de aztán az élet úgy hozta, hogy megkóstoltam egy maracujás macaront és ÁÁÁÁáááááOOOOOOoooohhhh... hűűű, de nagyon-nagyon finom volt!!!

A Desszert.Neked receptjét nem tudom közzétenni, de kerestem egy hasonló receptet Nektek. Az Égigérő paszuly blogon található Maracuja Curd abszolút jónak tűnik: http://egigeropaszuly.blog.hu/2016/04/14/maracuja_curd_avagy_vajas_passiogyumolcs_krem
 
Maga a gyümölcs nem olcsó, de legalább kicsi, úgyhogy nem is tudom, hogy hány darabra lenne szükség ahhoz, hogy 200g vagy éppen 2-3 dl gyümölcspüré vagy -lé kijöjjön belőlük. Aki bejáratos a Metróba (úgy, mint áruház) és rajong ezért az ízért, szert tehet 1 kg-os kiszerelésű pürére, amit kisebb adagokra osztva nyugodtan le is fagyaszthat.

 
Na, de lendüljünk is túl a passiógyümölcs okozta izgalmakon és nyálelválasztáson. Nekem amúgy sokkal inkább a macaron okozott izgalmat, megint. :( Mert ugye az ilyen habcsók díszítésű tortán néhány macaron is meg szokott bújni. Jelen esetben egészen pontosan 3 db, amiért én órákat küzdöttem a konyhában és elárulom, hogy koránt sem lett tökéletes, mert nem jött fel eléggé, a nagy része meg is repedt. De legalább már nem zsírtalanított mandulaliszttel kezdtem neki, hanem én daráltam le 100 g szeletelt mandulát. Szóval ha nem is lett tökéletes, azért a maracujakrém maradékával betöltve, nos... hogy is mondjam... jobban csúszott, mint kellett volna.
Ha bátorkodtok macaront készíteni, akkor íme a recept, amit én használok, és amivel legelőször (a kezdők szerencséjével) tökéletes macaronokat tudtam sütni. Nyugodtan felezzétek le, abból is kijön 35 betöltött darab: http://aprosef.hu/malnas_macaron_recept
 
A habcsókokat úgy készítettem, hogy a macaron recept cukorszirupos kihabosított tojásfehérjés részét megtripláztam, majd amikor kész lett az 1/3-át felhasználtam a macaronhoz, a többit két felé osztottam, megszíneztem és külön-külön habzsákba töltve kinyomkodtam, majd kb. 90°C-on 1,5 óra alatt kiszárítottam őket a sütőben.

Habcsókokról, de akár macaronról is találtok képes segítséget és fontos tapasztalatokat a Tortaiskola oldalán: https://tortaiskola.hu/2015/12/10/szines-habcsok-keszitese/
 
Térjünk át kicsit a torta belsejére. Elővettem egy régi receptet, mert már nem is emlékeztem rá, hogy milyen volt. Ez pedig a kefires csokis piskóta, amit itt találtok:
http://bombolone.blogspot.hu/2014/07/malnakremes-csokitorta-karamellizalt.html#more
Meg kell, hogy mondjam, hogy nagyon jó kis piskóta. Nem szabad túl sütni, mert akkor kiszáradhat. Ha jól sikerül, akkor kifejezetten zamatos, igazi jó csokis piskóta. Ennek lapjai közé töltöttem a maracuja curd-del kikevert mascarponekrémet, de úgy, hogy a piskótalapok szélére nyomtam először egy csokikrém gyűrűt, hogy a torta oldalán ne púposodjon ki a puhább maracujakrém. Aztán körbekentem átmenetesen, egy kis trüffellel és maracujakrémmel, végül rácsorgattam a csokoládéglazúrt és díszítettem az elkészült habcsókokkal és macaronokkal.

A macaronokkal való küzdelmem miatt ez sem tartott kevesebb ideig, mint a burkolt, figurás vagy virágos torták kivitelezése, no de ez még bőven javítható.

Viszont abszolút megérte, mert nagy sikert aratott! És én ennek nagyon, de nagyon örültem. Megkérdőjelezhetetlen elismerés az volt, mikor repetát is kértek indulás előtt páran... akibe még fért. ;)

Ha esetleg vannak ellenérzéseitek a macaronnal kapcsolatban, anélkül is lehet készíteni hasonló csurgatott tortát, vagy akár vehettek is 3 db macaront. Lehet, hogy jobban megéri, mint bíbelődni vele. ;)



 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok