2016. március 15., kedd

Mennyei datolyás süti liszt- és cukormentesen


Elnézést, hogy kicsit ritkábban jelentkezem mostanság, de ahogy már említettem süti szünet van nálunk. Próbálunk még jobban odafigyelni az étkezésünkre, inkább egészség, semmint fogyókúra szempontjából. Így aztán próbálom magam távol tartani az igazi cukor- és kalóriadús édességektől is, bár azért még gyakran elesek ebben a küzdelemben.
 
Na, de az igyekezet megvan. Ennek köszönhető, hogy felfedeztem egy olyan sütit, ami messze sokkal fantasztikusabban finomabb, mint azt elsőre gondolnánk. Hogy esetleg a véletlen műve (pl. receptíró kihagyott pár hozzávalót) vagy tényleg az eredeti receptet követtem, csak nem arról volt fotó az oldalon, nem tudom, mindenesetre tökéletesen megfelelt így is.
 
A lényeg, hogy már régebben vettem a nagy reform sütizésre felkészülve egy csomag magozott datolyát, mert akkor kósza keresgélésemben láttam egy datolyás paleo receptet, amit persze nem mentettem el. Most újra nekiveselkedtem, hogy felkutassak valami egészséges, reform, vagy mentes, vagy akármilyen sütit... a lényeg, hogy ne legyen benne fehér liszt, se fehér cukor. Ez a kompromisszum, mert az biztos, hogy sokáig süti nélkül nem lehet élni. ;) A keresgélés annyira jól sikerült, hogy ebben a sütiben egyáltalán nincs se liszt, se cukor... na jó, egy evőkanál mézet azért hozzá lehet adni, de szerintem még anélkül is finom lenne, hiszen a datolya maga bőven tartalmaz gyümölcscukrot. Eltérő kalória adatokat olvastam róla, de abban mindenki egyetért, hogy ha még kalóriában nem is éppen szegény, rengeteg értékes rostot, vitamint  és ásványi anyagot tartalmaz, mint pl. B-vitamin, kálcium, kálium, magnézium, cink, vas, foszfor.
 
Az általam használt bio datolya 250 g-ja elvileg 705 Kcal-t tartalmaz (Vegatár), ehhez persze hozzájön még a többi hozzávaló, de csupa természetes alapanyag, úgyhogy a diétázók és fogyókúrájukban néha megbicsakló vagy kicsit megengedőbb személyek is nyugodtan ehetnek pár kockát. Szerintem. ;)
 
Következzen tehát a recept.
 
Datolyás süti
 
Hozzávalók:  
25 dkg magozott (hozzáadott cukor nélküli) aszalt datolya
2 dl narancslé
25 dkg darált dió
5 dkg kókuszreszelék
1-1,5 ek. kókuszzsír
1 ek. méz
fahéj, szerecsendió
1 citrom reszelt héja
 
Tetejére: csokicseppek (70%-os még a paleodiétába is belefér tudtommal)
és durvára tört dió, mandula (1-1 marék mindenből)
 
Elkészítés:
A datolyát a narancslével felforraljuk, majd kis lángon főzzük 5 percig. Hozzáadjuk a fahéjat és szerecsendiót és turmixgéppel alaposan összekeverjük, pépesítjük.
A darált diót egy tálban összekeverjük a kókuszreszelékkel és a citromhéjjal, hozzáadjuk a kókuszzsírt és a mézet, majd összeforgatjuk a datolyás masszával. Szilikonos sütőformába öntjük, a tetejét megszórjuk a durvára tört dióval, mandulával, és a csoki darabokkal. 170
°C-on 30 percig sütjük. Hagyjuk kihűlni, majd óvatosan kiemeljük a formából. Ha gyorsan fogy, akkor hűtőbe sem kell tenni, úgy a csoki puha marad rajta, de kiválóan fogyasztható dermedt csokival is. ;)
 
Én így készítettem, de van egy gyanúm, hogy tényleg valami kimaradhatott a leírásból (pl. tojás), mert az eredeti receptnél látható képen egyértelműen piskótás a süti, ez a verzió pedig sűrű, masszív, talán a kókuszgolyó tésztájához tudnám hasonlítani, csak éppen nem formázható. Vagy egy igazi brownie-hoz, ami sok csokit és kevéske lisztet tartalmaz.
Lehet, hogy tovább fogom fejlesztgetni, tesztelgetni, de a most kipróbált recept a mentes sütik között mindenképpen szuper jól megállja a helyét, úgyhogy bátran ajánlom. :)
 
 
 
Kíváncsiaknak íme az eredeti recept, legalábbis az, ahonnan én lestem el:
 
Akik pedig a datolyáról szeretnének többet megtudni, találtam egy rendkívül lelkes, datolyaimádó urat, aki egy komplett blogot szentelt ennek a csoda gyümölcsnek:

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok