2016. február 18., csütörtök

Gesztenyemousse torta fűszeres brownie lapon


Múlt hétvégén a Szerelem és Szeretet Ünnepét tartottuk világ- és országszerte, bár azért az igazi az, ha ezekből minden napra jut. Nem lehet azonban a különböző finomságok, édességek iránt érzett mély és megingathatatlan szerelmünket sem figyelmen kívül hagyni. ;) Mondjuk, ennek a szerelemnek jobb lenne ritkábban hódolni, de hát... a függőség ugye nagy úr!
Na szóval, ha már az én drága uram megsúgta nem is olyan rég, hogy szívesen enne gesztenyés sütit (no meg mákosat, de erre majd legközelebb visszatérünk), mert hogy nem igen szoktam azt készíteni, mit is tehettem volna, mint hogy ezzel kedveskedjek neki. Azért halkan megjegyzem, hogy Valentin nap ide vagy oda, mindenhogyan sor került volna rá a hétvégén, mert már vagy 3 napja nem ettem sütit!

Kutattam hát egy kicsit, és megtaláltam Sütimizéria receptjét. Nem én lennék persze, ha nem változtattam volna rajta, de muszáj volt, mert a mézeskalácsos talp nekem annyira nem volt vonzó, ellenben egy masszív brownie... hmmm, az már igen! Így született meg Ő:


Brownie lap receptje itt, de csak fél adag kell (9 dkg lisztből):
és a tonkababon kívül még egy picurka szerecsendiót is reszeltem bele.
Gesztenyemousse
Hozzávalók:
250 g gesztenyepüré (én cukrozott, rummal ízesítettet kaptam csak)
2 ek. rum
1 tk. vanília kivonat/1 rúd vanília kikapart magja
2 ek. kakaópor
250 g mascarpone
3 nagy tojásfehérje
60 g cukor
60 ml tej

4 lap zselatin vagy 1 kis zacskó zselatinpor
250 ml tejszín – habbá verve


Elkészítés:
A tojásfehérjét a cukorral vízgőz fölött 4 perc alatt csípősre melegítjük, majd robotgéppel habbá verjük kihűlésig.
Áztassuk be a zselatint a hideg tejbe, ha megpuhult, melegítsük fel, de ne forraljuk! Keverjük ki a gesztenyepürét a mascarponéval, a kakaóporral, a rummal, a vaníliával és egy csipet sóval, és csurgassuk hozzá a zselatint.
Forgassuk bele előbb a tojáshabot, majd az előzőleg habbá vert tejszínt.


Ha a brownie lapunk megsült és kihűlt, szedjük ki a formából. Utána viszont tegyünk tortagyűrűbe és úgy töltsük rá a gesztenyemousse-t. Hagyjuk egy éjszakát dermedni, majd még a formában szórjuk meg a tetejét kakaóporral. Válasszuk le a tortagyűrűt, díszítsük a tetejét kakaóporba görgetett gesztenyegolyókkal, habzsákból kinyomott mascarpone vagy tejszínhab pöttyökkel és végül csíkozzuk meg egy kis olvasztott csokoládéval.

Egyszerű, szépséges és nagyon finom! :) Szerintem próbáljátok ki! ;) 






0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok