2016. február 7., vasárnap

Citromos-diós gyümölcskenyér (gluténmentes)

 
Megint a meyer citrom... no, de senki ne csüggedjen, akinek nem sikerül(t) beszereznie, mert sima citrommal is minden bizonnyal ugyanilyen finom. Mellesleg megjegyzem, hogy a minap egy Intersparban vásároltam és 2 láda citromból az egyik gyönyörűséges narancssárga héjú meyer citromokkal volt megpakolva, viszont ugyanúgy a sima citrom kódján futottak. Tehát észrevették, hogy valami más, de még ott sem tudják, hogy az bizony meyer citrom. ;)
 
Szóval, még amikor az első nagyobb adagra szert tettem, kerestem, hogy milyen citromos finomságot süthetnék még. Rátaláltam egy nagyon ínycsiklandó angol receptre (Lemony lemon bread), de persze kicsit megbuheráltam, mert én szerettem volna bele diót is, és aszalt vörös áfonyát, és kandírozott narancsot. Hát, ez lett belőle.
 
Citromos-diós gyümölcskenyér
 
Hozzávalók:
80 g darált dió
140 g liszt (lehet gluténmentes lisztkeverékkel is, ahogy én csináltam)
1 kk. sütőpor
1/4 kk. szódabikarbóna
1/2 kk. só
120 g porcukor (vagy gyümölcscukor)
4 tojás
10 dkg vaj
60 ml frissen facsart citromlé + 1 citrom héja
1/2 pohár tejföl
2 kk. vanília kivonat
1 marék aszalt vörös áfonya
1 marék kandírozott narancs
1 marék durvára darált dió
 
Elkészítés:
A lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát és a sót szitáljuk egy közepes méretű tálba, adjuk hozzá a finomra darált diót.
Egy másik tálban elektromos habverővel keverjük össze a cukrot a tojásokkal, a citromhéjjal és a kifacsart lével, majd további keverés mellett óvatosan csorgassuk hozzá az olvasztott vajat. Adjuk hozzá a tejfölt és a vaníliát, a gyümölcsöket és a durvára tört diót, alaposan keverjük el. Végül egy spatula segítségével, először az 1/3-át keverjük a liszthez, majd a maradékot. Elegyítsük el rendesen, de ne keverjük túl a tésztát.
Egy alagút sütőformát kivajazunk, kilisztezünk, beleöntjük a tésztát és a 175°C-ra előmelegített sütőben 50-55 percig sütjük. Ha a sütő nem egészen egyenletesen süt, akkor fél időben forgassuk meg a formát.
 
Ha készen van, hagyjuk kihűlni, aztán a formából kiborítjuk, a citromos cukorsziruppal megkenjük, ettől lesz igazán zamatos a belseje, és végül csokiglazúrral leöntjük, dióval, naranccsal és áfonyával díszítjük.
 
Citromos cukorszirup:
110 g porcukor
6 evőkanál citromlé
 
Egy kis edényben, közepes lángon addig melegítjük a citromlevet, amíg a cukor beleolvad. Ha ez megvan, akkor további 3 percig főzzük a szirupot, majd félre tesszük.
 
Csokiglazúr:
120 g csokoládé
1 dl tej (nem volt tejszínem)
1 kk. méz
 
A tejet vagy tejszínt felfőzzük, a csokit beleolvasztjuk és hozzáadjuk a mézet. Addig keverjük óvatosan, míg a csoki teljesen felolvad, de közben ne juttassunk bele túl sok levegőt, hogy ne legyen buborékos.
 
 
Azt kell mondjam, hogy nagyon finom lett, úgyhogy bátran ajánlom. Azoknak is, akik diétáznak, mert ugyebár én eleve gluténmentesen és gyümölcscukorral készítettem el, de lehet még fokozni akár nyírfacukor és eritrit keverékével is. ;)
 
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok