2015. május 28., csütörtök

Egy elfuserált focilabda, avagy inkább síeljünk!


Nem régiben újra felkérést kaptam egy focilabda torta elkészítésére, ezúttal Real Madrid színekbe öltöztetve. A logót el is készítettem és a nagy napon neki álltam a félgömb formájú, valamint a sima kerek piskótákból és a mascarponéval kikevert málnavelőből összeállítani a tortát. 

Kicsit izgultam ám, hogy megint olyan jól sikerüljön, mint először, de végül nagyon csapni való focilabda lett belőle. :(
 
Éppen kentem volna már körbe a betöltött tortát csokoládé ganache-val, amikor megcsörrent a telefonom. Lemondták a szabadtéri focis bulit, mert lehet, hogy esni fog. Ajajjj... mindig féltem attól, hogy egyszer ez is megesik. És akkor most mi lesz? Itt ez a hatalmas nagy finomság. Nagy szerencsére akadt egy másik buli is éppen azon a hétvégén, ahol szintén lesz egy szülinapos fiú, csakhogy ő nem szereti a focit, legalábbis nem jellemző rá. Kérdem én, hogy esetleg a kosárlabda? Mert akkor talán azzal megpróbálkozhatnék, labda, labda. Telefon ide, telefon oda, gondolkodás, ötletelés... aztán egyszer csak felcsillant a szemem, amikor a síelés is szóba került, mert hegyet még tudok formázni a tortából. És lőn, lefaragtam még az oldalából, felpakoltam a tetejére, és csak aztán kentem körbe. Amíg dermedt, addig kiötlöttem a díszítést is. Ha már kb. 30 cm magas lett a hegy, akkor az oldalán igen jól mutatna egy sífelvonó. Kérés volt továbbá, hogy a síelőnk fejjel a hóba állva legyen megmintázva, ami nagyban megkönnyítette az s.o.s figura gyártást. Remélem, hogy nem vette rossz néven az Ünnepelt, aki mellesleg szereti a nyuszikat is. A síliftekről mindig látni a nyomaikat, úgyhogy igazán nem olyan elvetemült gondolat egy nyuszit is tenni a sípályára. Ahogy a hegyen is, fenyők és sziklák színesítették még a képet, azaz a tortát.

Ha focilabdának tehát nem is sikerült túl jól, azért szép mentés volt, és síelős tortaként remélhetőleg nagy sikere volt az új Ünnepeltnél, noha a krémet csokisra már nem tudtam cserélni.





 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok