2014. szeptember 23., kedd

Pisztácia, málna, csokoládé és levendula... mennyei ízek találkozása


Ismét teszteltem. Kicsit régebben ugyan, de végre nekiduráltam magam, hogy "papírra vessem" az újabb tapasztalataimat.

Ezúttal nővérem szülinapja adta az apropóját a tortázásnak, de mivel nem volt sok időm, hogy burkolt tortát készítsek, mindenféle izgalmas díszítéssel, így legfőképpen a belbecsre helyeztem a hangsúlyt. Végül ugyan a külcsín sem lett utolsó, köszönhetően a csodás onlay formámnak, amibe beleszerettem a lánybúcsús torta készítésekor. No meg valljuk be, hogy a csoki-arany kombináció is nyertes páros! ;)


Időnként tv műsorokban szoktam látni, vagy egy-egy kedvencem oldalán, hogy milyen ínycsiklandó és tetszetős összeállításokat alkotnak. Bár nyilván sziszifuszibb feladat többféle piskótát megsütni és krémet kikeverni, mégis nagyon vonzott már, hogy egy igazán változatos, mégis harmonikus ízvilágú tortát alkossak. Régóta szerettem volna már pisztáciával dolgozni, ez volt a kiinduló pont. Ahogy utána néztem különböző recepteknek, kiderült, hogy kiváló párja lehet a málna. A málna viszont mennyei volt a brownie-val is és ugyebár nem árt, ha valami csokis is van benne, ami ráadásul nem is üti a pisztáciát. Továbbá a brownie-hoz, a málnához, de még a pisztáciához is remekül passzol a trüffelkrém, különösen, ha levendulás. Hmmm... ez már elég jól hangzik, nem? Mindezt már csak egy réteg igazi marcipánnal fejeltem meg. Így született meg az alábbi tortacsoda vagy csodatorta...
 

Némi dermedés után az egészet csokoládé glazúrral kentem körbe és a maradék marcipánnal díszítettem. Megjegyzem, hogy akkor lenne igazi glazúr, ha szépen magától lecsorgott volna körbe az oldalán, mindenhol. Akkor spatulanyomok nélkül szépen, fényesen dermedhetett volna meg, ám én megint addig kenceficéztem, míg a hideg tortától elkezdett dermedni. Mondjuk nem bolygatta fel a lelkivilágom, mert nekem így is tökéletesen megfelelt. De egyszer majd csinálok igazi glazúros tortát, vagy minitortát, csak azért is! ;)
 
A mintát, mint már említettem feljebb, az onlay szilikon formám segítségével készítettem, amit ugyanolyan egyszerű volt használni a csoki burkolaton, mint a cukormasszával burkolt tortán. Végül ehető arany festékkel festettem be darabokat. Nos, egy idő után persze a tejszínes csokikrémre ráolvad a marcipán, de egy napot a hűtőben, plusz egy órás autóutat simán kibírt, csak szeletelés után kezdte megadni magát. :) A csokidíszeket olvasztott csokiból nyomtam sütőpapírra egy hajtogatott nyomózsák segítségével. Kevés ehető aranyporral antikoltam, hogy igazán jól passzoljanak a tortához.
 
 
 
A fenti összeállításban csupán a pisztáciás piskóták az újdonsült receptek, amiket Mandulasaroktól kölcsönöztem.
 
Pisztáciás piskóta
60 g pisztácia
100 g vaj
60 g liszt
100 g cukor
2 tojás


A piskótához előmelegítjük a sütőt 160°C-ra. A pisztáciát 25 g cukorral megőröljük. A puha vajat simára keverjük 50 g cukorral, majd egyenként hozzáadjuk a tojássárgájákat és belekeverjük a lisztet. A fehérjéket kemény habbá verjük 25 g cukorral és az alapba forgatjuk. Kibélelt vagy kivajazott/kilisztezett sütőformába öntjük és kb. 40-45 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük. 


Pisztáciás joconde
40 g darált mandula
40 g darált pisztácia
35 g cukor
18 g liszt
2 tojás
50 g tojásfehérje
40 g cukor
 
A joconde piskótához keverjük össze a lisztet a darált mandulával, a pisztáciával, a 35 g cukorral és keverjük össze a tojásokkal. Verjünk kemény habot a tojásfehérjéből a 40 g cukorral és forgassuk bele a tojássárgájás masszába. Sütőformába tesszük és 170°C-on kb. 40 percig sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük.
 
A brownie, a málnakrém is fél adaggal készült, míg a levendulás csokikrém 2 dl tejszínhez mérten.
 

 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok