2014. március 6., csütörtök

Brownie variációk

 
Valentin nap alkalmával megosztottam az alábbi, romantikával színesített csokoládés mámor összeállítást. Most eljött az ideje, hogy a receptet is megtudjátok.

Noha többféle finomságot is látunk a képen, valójában két főszereplője volt a napnak: a Valentin naphoz hasonlóan a szintén Amerikából érkezett mennyei csokoládés brownie és kísérője, a már rajongva szeretett sós-karamellás csokoládékrém.


Következzen a Brownie receptje:

Hozzávalók:
1 bögre víz (2 dl)
22 dkg vaj
4 ek. keserű kakaópor
2 bögre finomliszt (kb. 25 dkg)
2 bögre kristálycukor (kb. 40 dkg)
1 ek. szódabikarbóna
1 pohár natúr joghurt (125 g-os)
2 tojás
1 csomag vaníliás cukor

A vízben felolvasztjuk a vajat a kakaóporral, majd lehúzzuk a tűzről. A lisztet a cukorral és a szódabikarbónával elkeverjük és hozzáadjuk a kakaós egyveleghez. Beletesszük a joghurtot, a tojásokat és a vaníliás cukrot. Jól elkeverjük. Kivajazott tepsibe simítjuk és előmelegített sütőben 200 °C-on (légkeveréssel 180 °C-on)  kb. 20 perc alatt megsütjük.
 
Az eredeti recept szerint az elkészült brownie-ra az alábbi diós csokimázt kenjük:
 
12 dkg vajat felolvasztunk 4 ek. keserű kakaóporral, valamint 1 bögre porcukorral és 1 csomag vaníliás cukorral. Ha felolvadt a cukor, hozzáadunk 4-5 ek. natúr joghurtot, majd beleszórunk 1 bögrényi durvára vágott diót és jól elkeverjük. Ezt a masszát egyenletesen elkenjük a brownie tésztáján, majd miután megszilárdult, felkockázzuk.
 
Én most ezt az egyébként nagyon finom mázat lecseréltem a még mindig aktuális kedvencemre, mert amúgy is van még mit gyakorolni a karamell készítésen. A sós- karamellás csokikrém leírását itt találjátok.

A Szerelem/ Szeretet napja lévén, a tésztából szív alakú szaggatóval vágtam ki a formákat, amiket megkentem a sós-karamellás csokikrémmel és megszórtam pisztáciával illetve kandírozott narancshéj törettel. Hááát... nem volt rossz, az biztos! A cél teljesítve! :)

Igen ám, de a szívek mentén maradt egy csomó "hulladék" a tésztából... ezek egy részét kevés áfonya-málna lekvárral összegyúrtam, szilikon forma segítségével szíveket formáztam belőle, pálcikát szúrtam az aljukba, mert ugyebár a sütinyalóka készítést is gyakorolni kell. Majd olvasztott fehércsokiba mártottam őket és kevés lüszterporral (ételfesték) meghintettem némi design reményében, mert bonyolultabb díszítésre nem volt időm. Pedig... a cakepopok tárháza is végtelen, zseniálisak vannak a kis balettcipőktől a macikon át bármilyen apró formáig.

Na de még mindig volt maradék, amit betömködtem a kis kapcsos üvegeim aljára, melyeket kifejezetten pohárdesszertek tálalására szereztem be. Erre tettem még a maradék krémből és szintén megszórtam a pisztáciával. Ahhoz képest, hogy ez csak a "kezdjünk valamit a maradékkal" ötletből spontán adódott megoldás volt, őszintén szólva nálam felülmúlta a szív brownie-kat. Ugyanis az üveg aljára összenyomkodott lekváros brownie tészta tömörebb állaga, a sós-karamellás csokikrémmel és a pisztácia törettel valami fenséges ízorgiát hozott létre, nálam ez lett a nyerő!


A további maradék sós-karamellás csokikrémet a még kisebb kapcsos üvegembe töltöttem. Tulajdonképpen egy normál adag brownie-ból és a hozzá választott krémből így varázsolhatunk -viszonylag könnyedén, persze azért némi idő ráfordítással- egy csodás kis desszertasztalt akár családunk, akár vendégeink részére.
Ér kipróbálni, Valentin napon kívül is! Tökéletesen megteszi a felkockázott forma és a golyó alakú nyalóka is. ;)
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok