2013. október 21., hétfő

Francia expressz csokis sütemény

Ahogy korábban említettem, ezt a receptet nővérem hozta egyenesen Franciaországból.

Hosszú évekig ez volt az egyes számú családi sütemény, mert nagyon könnyen és gyorsan elkészíthető és nagyon finom de leginkább, mert csokis!
 

Hozzávalók:

125 g étcsokoládé
125 g vaj
125 g cukor
½ dl tej
80 g liszt
3 tojás
50 g durvára tört dió (vagy mandula)
1 tk. sütőpor


Elkészítése:

Egy tálban összetörjük a csokit, hozzáadunk 1 evőkanál vizet és megolvasztjuk mikroban (kb. 1/2 - 1 perc alatt). Persze akik nem használnak mikrot, tegyék ugyanezt vízgőz felett. Ha megolvadt, hozzáadjuk a darabokra vágott vajat és visszatesszük további 1/2 - 1 percre. Jól összekeverjük és félretesszük.

Egy nagyobb fémtálba beletörtjük a 3 tojást, hozzáadjuk a cukrot és fehéredésig keverjük. Majd hozzáadjuk a tejet, az olvasztott csokit, és a lisztet, melybe előzőleg belekevertük a sütőport. Végül beleszórjuk a durvára tört diót vagy mandulát és elkeverjük. Szilikonformába vagy kivajazott-kilisztezett sütőformába tesszük és 150-160°C-on készre sütjük nagyjából 40-50 perc alatt.

Történt hajdanán, hogy egy téli síelésre készülődve az utazás előtti estén neki álltam sütni, hogy legyen nassolni valónk pár napig, mert ez ugyebár kötelező eleme a sítúrának. Már mindent összekevertem és mivel a liszt persze csak a végén kell, hát akkor sikerült észlelnem, hogy az bizony elfogyott. Késő volt már, meg aztán nem nagyon volt kedvem a hidegben közértbe szaladgálni, úgyhogy mentőötletként bedobtam a búzadarát. És lőn, szuper lett! Mitöbb, évek múltán kifejezetten üdítő volt ez a kis újítás.

Bátrabb vállalkozók akár variálhatják az ízét is pl. egy kis narancshéjjal és tej helyett narancslével… esetleg gyömbérrel. Most, hogy írom, máris kedvet kaptam ahhoz, hogy tesztelgessek néhány variációt. Ha legközelebb elkészítem, amolyan rusztikus torta formájában, hiszen tortaalapnak is kiválóan alkalmas, akkor hozok képeket is.



Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok