2013. október 20., vasárnap

A kezdetek


Hogyan is kezdődött ez a szerelem? Körülbelül 5 évvel ezelőtt villant be egy gondolat, hogy saját kezűleg készíthetnék tortát az én drága nővérem születésnapjára.
Addig is készítettem már mindenféle édességet, természetesen főképp csokisat, de jellemzően néhány receptet ismételgettem, mint például a kókuszgolyó vagy egy bizonyos francia expressz csokoládés sütemény. (Ez utóbbit egyébként eredetileg a nővérkém készítette, de egy óvatlan pillanatban elkértem a receptet és megcsináltam… és sikerült…  és hát nem rajtam ragadt?! Úgyhogy vigyázzatok, ha egy testvértől akartok eltanulni valamit!)
Akkoriban a marcipánnal bevont Stefánia torta volt a sláger nálam. Innen származott az ötlet, hogy ha egy tortát meg tudok sütni, már pedig meg tudok, noha sokszor még nem próbáltam, akkor a bevonása sem foghat ki rajtam. Nagyjából egy 20 cm átmérőjű tortát igyekeztem beburkolni egy kb. 250 g-os marcipánnal. Hehe...
Aki burkolt már tortát, tudja, hogy ez nagyjából lehetetlen küldetés. Lehelet vékonyra nyújtottam, feltettem, ki is szakadt, a poén kedvéért még a csokikrém is átütött rajta. Nem sikerült persze elsimítanom sem, de valahogy azért összetákoltam úgy, hogy a ráncok a dekoráció részének tűnjenek. Akkoriban még kész figurákat vásároltam rá, még pedig kis egérkéket. Ők kerültek a lyukas részhez… mert ugyebár ők rágták ki a marcipánt.  :) Némi küzdelem után így nézett ki életem első burkolt tortája:


 
Talán érthető, hogy ettől az alkotástól azért nem csapott meg a siker szele, így aztán eltelt 1-2 év, amikor is elcsíptem egy amerikai tortás műsor egyik epizódját. Ámulattal néztem, egyszerűen odaszögezett a tv elé. Magával ragadott az a fajta művészet, ahogy a tortákat dekorálták. Már az első évad felért egy tanfolyammal, rengeteg ötletet és trükköt lehetett ellesni egy-egy jelenetből, egy-egy kép másodpercnyi felvillanásából.
Telibe szíven talált és a gépezet beindult…

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok