2016. december 20., kedd

Karácsonyi mézeskalácsok


Idén sem bírtam kihagyni, hogy ne készítsek díszített mézeskalácsokat. Ezeket ugyan nem esszük meg, egyrészt mert a mennyei mézeskalács élvezeti értékét jelentősen rontja a vastag cukormáz, másrészt mert kinyírnám azt, aki képes lenne megenni. ;) De szerintem lesz éppen elég finomság, ma kezdődik ugyanis a nagy sütögetés, készülni fog sok-sok ízletes keksz, többek között fogyasztásra szánt mézeskalács, mellettük pedig egy klasszikus zserbó az én drága nagymamám több évtizedes receptje alapján, és felcicomázott gesztenyés piskótatekercs, ami az ünnepi vacsora fő desszertje lesz.
 
Mézeskalácshoz ajánlhatok két receptet is.  

Az első, amit ezekhez a kekszekhez is használtam, a klasszikus vastagabb, pár nap alatt megpuhulós és nagyon finom, aminek a receptjét Mézesmannától kaptam a tavalyi kurzuson:
 
A másik egy vékonyabb, ropogósabb, de szintén nagy kedvenc:
 
Mivel mostanában a vintage fa- és krétatáblákért rajongok, az az ötletem támadt, hogy ha egyelőre rendes nagy táblákat nem is készítek (bár kitűzött cél az is), legalább kisebb mézeskalács verzióban legyen pár darab mutiba. A "kollekciót" néhány színes, figurás díszítéssel tettem változatossá, egyébként mind kézzel festett (mondjuk látszik is, de ezt menő ideírni). ;) 
 
Ők lettek:
 




 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok