2016. augusztus 19., péntek

Tiramisu 2.0 (tojás nélkül)


Ismét csináltam egy kis finomságot. Bár őszintén megmondom, hogy talán a sütő nélküli heteket kihasználhattuk volna némi fogyókúrára, de akkor egyrészt miről írnék a blogra, másrészt valószínűleg durva elvonási tüneteim is lennének, amit nem akarunk... sem én, sem a közvetlen környezetem. ;)
 
Így inkább összedobtam egy jó kis tiramisut. Most vettem észre, hogy már korábban megosztottam egy receptet itt a blogon, ami egy tojássárgájával készült rumos-diós verzió volt. Ezúttal azonban egy tojás nélküli verziót csináltam, ráadásul mandulalikőrrel, úgyhogy ebben is eltér az előző receptemtől. Azt ugyan be kell valljam, hogy nem az aranyárban mért Disaronno Amarettot vettem meg hozzá, hanem egy jóval szerényebb német likőrt. Illatra mondjuk tömény mandula, de őszintén megmondom, hogy nem lett túl átütő, ahogy a kávéval vegyítve kimártogattam benne a babapiskótákat. A rum jóval karakteresebb, persze lehet, hogy nemesebb likőrrel is más lenne a helyzet.
Azt is érdemes szem előtt tartani, hogy a tiramisu kávés ízéhez bizony elengedhetetlen az igazi presszókávé. Lazábbra főzött, kis nyomással készült kávék aromáját nem biztos, hogy kellően tovább tudják adni a piskóták. Persze egy ici-picit lehet a krémet is ízesíteni a kávéval, a likőrrel vagy éppen a rummal, de a krém állaga nem sokat bír el a folyadékokból.
 
Következzenek a tojás nélküli tiramisu hozzávalói:
 
50 dkg mascarpone
4 dl habtejszín
1-2 ek. porcukor ízlés szerint
1,5-2 dl kávé
1 zacskó babapiskóta (min. 24 db)
3 kupak mandulalikőr
1 zacskó vaníliás cukor
a vaníliarúd kikapart belseje
holland kakaópor (szitálva)
 
Elkészítés:
Először is főzzük le a jó erős presszókávékat, szórjuk bele a vaníliás cukrot, majd tegyük félre kihűlni.
A tejszínt a kikapart vaníliával és a porcukorral verjük habbá, majd adjuk hozzá a szintén felvert mascarponét és óvatosan forgassuk össze őket. Én egy kávéskanál holland kakaóport is tettem bele, hogy kicsit ízesebb, színesebb legyen a krém.
A kihűlt kávéba keverjük a likőrt, majd ebbe mártjuk a babapiskótákat. Ne áztassuk sokáig, max. 2-3 másodpercig, hogy ne ázzanak át/el teljesen. Túl gyorsan sem szabad persze kikapni őket, hiszen akkor nem lesznek elég kávésak, likőrösek. A kimártott babapiskótákat egy jénai vagy kerámia tál aljára helyezzük, sorban egymás mellé. Erre jöhet a krém egyik fele. Ezt a szintet is meg lehet szórni holland kakaóporral (nekem nem jutott most eszembe), aztán következhet még egyszer ugyanígy a piskóta, a krém és a kakaópor. Legalább 3 órára a hűtőbe tesszük, de a legjobb, ha hagyjuk egy éjszakát állni, hogy igazán összeérjenek az ízek. :)
 
 
Akinek a tojásos, rumos-diós tiramisu jobban felkeltette az érdeklődését, itt találja a receptet:
 
Bármelyiket is készítitek el, igazán jó étvágyat kívánok hozzá! :)

 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok