2014. október 25., szombat

Cukkinikrémleves és töltött pulykamell muffinok


Folytatva a kedvenc ételeim gyűjteményét, most is egy kedvenc krémlevesemet hoztam. Ezt a finomságot a férjemtől tanultam. Ő ugyan Jalapeno levesnek nevezte, de azt leszavaztam, mivel 3 jalapeno karika szemben 2 szép termetű cukkinivel, szerintem nem lehet a névadója ennek a levesnek. Bár nagyon finom nélküle is, de valahogy az a plusz ecetes jalapeno íz (mert hogy üveges változat kell hozzá), igazán különlegessé teszi. Szóval elsősorban az eredeti receptet ajánlom, de azért vészhelyzetben bőven megteszi a kis mexikói paprika nélkül is.

Cukkinikrémleves

Hozzávalók:

2 közepes méretű cukkini (óriás fajtából 1 elég)
4 közepes méretű vöröshagyma
3-4 karika jalapeno (üveges fajtából)
1 húsleveskocka
1 dl tejszín
só, bors
kevés olaj
víz



A hagymákat megpucoljuk, felaprítjuk és kevés olajon (vagy bármilyen kedvelt zsiradékon) megfuttatjuk. Rádobjuk a lemosott és felkockázott cukkinit (nem kell lehámozni a szép zöld héját, de fontos alaposan lemosni). Néhány percig pároljuk, majd felöntjük annyi vízzel, ami éppen elfedi a zöldségeket. Beledobjuk a húsleveskockát és a jalapeno karikákat. Fedő alatt főzzük, amíg a cukkini megpuhul. Utána hozzáöntjük a tejszínt és botturmix segítségével alaposan egyneműsítjük. Majd hozzáadunk még annyi vizet, hogy ne legyen túl sűrű, de még megőrizze a jó krémleves állagot. Visszatesszük a tűzre, hogy rottyanjon egyet és közben sóval, borssal ízesítjük.
Második fogásként gyakran váltakoznak a húsos és vega ételek nálunk. Igaz, hogy húsban nálam csak a csirke és pulyka jöhet szóba, és maximum az Anyukám által készített tatár beefsteaknél teszek kivételt, illetve a már korábban megírt tarjakrém esetében. Ezúttal szintén egy jó kis húsos receptet ajánlok figyelmetekbe. Itt nem is elsősorban a hozzávalók adják a különlegességét, hanem a forma, ahogy megsütjük, amit egyébként a nővéremtől lestem el. Tölteléknek igazából bármit kitalálhatunk. A köret pedig most is a múltkor bemutatott lilahagymás krumplipüré, aminek mindig nagyon nagy sikere van. Nem is csoda, hiszen annyira finom!

Besameles zöldségkeverékkel töltött pulykamell muffinok

Hozzávalók:
6-8 nagy szelet pulykamellfilé (kisebbekből is össze lehet toldozni-foldozni, mert úgyis összesül)
1 vöröshagyma
1 kis zacskó wok zöldségkeverék (de ízlés szerint bármi is lehet)

A besamelhez:
3 ek. vaj
2 ek. liszt
2 dl tejszín
kevés tej, ha túl sűrű
só, bors
2 gerezd fokhagyma
reszelt sajt

A húst előző nap bepácoljuk. Én bors, fokhagymá, esetleg kevés mustár és néhány csepp worcester szósz keverékével szoktam bedörzsölni őket, vagy valamilyen fűszerkeverékkel. Van, hogy tejjel is felöntöm. Sóval csak sütés előtt ízesítem, de ennél a megoldásnál elég, ha a töltelék lesz kellően sós.

A zöldségkeveréket kevés olajon és a felaprított hagymán megdinszteljük, kissé megsütjük.

Közben elkészítjük a besamelt. A vajat megolvasztjuk, beleszórjuk a lisztet, elkeverjük és 1-2 percig hagyjuk pirulgatni, persze folyamatosan kevergetjük közben, hogy le ne kapjon. Felöntjük a tejszínnel, amit kis kézi habverővel alaposan elkeverünk, hogy nehogy csomós maradjon. Ha túl sűrű lesz, akkor tejjel hígíthatjuk. Bevallom, hogy mindig is érzésre adagoltam a hozzávalókat a besamelhez, úgyhogy most is csak nagyjából írtam az  arányokat segítségül. Ha megvan a jó állagú alap, akkor sózzuk, borsozzuk, belenyomjuk a fokhagymát. Végül elkeverjük a zöldségkeverékkel.

A hússzeleteket belehelyezzük a muffin sütőformába, mindegyikbe kanalazunk a besameles zöldségből, a tetejét megszórjuk reszelt sajttal, majd ráhajtogatjuk a hússzelet széleit és kívülről is adunk neki egy kevés sajtot. 180°C-ra előmelegített sütőben megsütjük.




Ahogy írtam, ezt kb. ezer féle töltelékkel el lehet készíteni. Én többek között csináltam már sonkás-sajtos-gombás verzióban is. Az is mennyei finom volt. Csak az ízlés és a fantázia szab határt a változatoknak.

Jó főzőcskézést kívánok! ;)


0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok