2014. július 3., csütörtök

Málnakrémes csokitorta karamellizált pekándióval


Nagyjából fél évvel ezelőtt született meg a gondolat, hogy Édesanyám születésnapjára idén egy Szurikáta tortát fogok készíteni, mert nagyon szereti őket. Tényleg aranyos állatok. Mókás, ahogy ülnek vagy ágaskodva kukkolnak.
 
Letöltöttem jó néhány képet róluk, bevetettem minden türelmemet és képességemet, hogy élethű kis szurikátát faragjak és fessek a tortából. Nos, ha ahhoz a skicchez mérem, amit a fali táblámra tűztem a torta részleteivel, egyenesen királyságos lett! Ha a fényképekhez, akkor azt hiszem, élnék azzal a lehetőséggel, hogy aminek az ábrázolása eltér a valóságostól, az a művészi ábrázolás. :) Ahogy a figuráim is, úgy a Szurikátám is vaskos darab lett. De sebaj, több benne a torta.
 
Na és hogy milyen torta? Málnakrémmel töltött és karamellizált pekándióval megszórt zamatos csokitorta. Minthogy ismét családon belül ünnepeltünk, megragadtam a lehetőséget, hogy új receptet teszteljek. Azaz recepteket, mitöbb azok keresztezését! Megint nem bírtam magammal, és 2 csokis receptet vegyítettem.
 
Íme a 2 alap:
Jucitól a Brutális narancsos csokitorta:
& NoSaltyról, egy másik Jucitól:
 
és, amit alkottam belőlük, legyen mondjuk:
 

Brutális, kefíres csokitorta
Hozzávalók:
20 dkg vaj
15 dkg étcsoki (40%-os is jó már)
5 dkg cukrozatlan, jó minőségű kakaópor
25 dkg porcukor
4 tojás (L méret)
1 dl tej
1 dl olaj
1 pohár kefír (175g)
35 dkg liszt
2 tk. sütőpor
2 tk. szódabikarbóna
 
Vízgőz felett összeolvasztjuk a csokit, a vajat és a kakaóport. A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját alaposan kihabosítjuk a porcukorral. Ha szép egynemű lett a csokis keverékünk, akkor hozzáöntjük a sárga részhez és elkeverjük. Utána hozzáadjuk a tejet, az olajat és a kefírt, jól elkeverjük. Közben a tojásfehérjét kemény habbá verjük, majd óvatosan belekeverjük a csokis részbe. A hozzávalók miatt itt biztosan nem marad olyan könnyű habos a piskóta, mint az egyszerű változatban, de azért szerintem nem érdemes lespórolni a jó kis fehérjehabot! A száraz hozzávalókat egy tálba mérjük és szitán keresztül adjuk az előzőekhez. Ezt is óvatosan összeforgatjuk, míg egyneművé válik. A szokásos módon formába töltjük (kikent vagy kibélelt keretbe) és 180°C-ra előmelegített sütőben készre sütjük kb. 45-50 perc alatt, tűpróbával ellenőrizzük! Hagyjuk kihűlni, majd vágjuk 3 lapra. 
 
Ebből a mennyiségből - a forma miatt - én 2 db 16 cm átmérőjű karikát sütöttem, úgyhogy biztosan szép magas torta kihozható belőle akár 22-24 cm átmérőjű karikában is.
 
Málnakrém:
 
Ez a recept Anyukámtól származik. Nagyjából 1 hete látta a tv-ben, tetszett neki és azon nyomban le is diktálta nekem telefonban. Persze nem előre megfontolt szándékkal, hogy akkor ő ilyet kér, de ha már éppen aktuális volt, akkor naná, hogy igyekeztem a kedvére tenni. Ráadásul Anyósomék éppen megleptek minket fél kiló kisecseti málnával (saját termesztés), úgyhogy minden jel arra mutatott, hogy nekem ezt a receptet ki kell próbálnom.
Az angol 'curd'-ök után pedig már nem is jövök zavarba, noha ez is hőkezelt tojással készül... de most is sikerült elkerülnöm a málnás rántottát! :)
 
Hozzávalók:
 
2 egész tojás
2 ek. olvasztott vaj
2 ek. kristálycukor
1/2 kg málna
+ 1/2 l habtejszín (nem reklám, de a Lidl növényi habtejszín mennyei és sűrű, nagyon jó vele dolgozni)
 
Az egészet egy lábosba tesszük (a tejszín kivételével), nem hátrány ha dupla aljú! Lassan, közepes lángon összefőzzük, egyet rottyanjon. Utána botturmix segítségével még pépesítjük, hogy a következő fázisban, amikor leszűrjük, minél több finom gyümölcs csorogjon át. Üvegbe töltve egy éjszakát pihentetjük a hűtőben.
Másnap felverjük a tejszínt és óvatosan összevegyítjük az elkészített gyümölcspürével. Nagyon könnyű, de masszív krém lesz belőle, mert a málna bizony úgy összerántja a tejszínt, akár csak a citrom. :)
 
Kiegészítőül, csak mert Anyukám a pekándióért is rajong, az ízeket fokozni pedig érdemes, készítettem még egy kis karamellizált pekándió töretet is. Ez nagyon egyszerű, csak ne égessük el a cukrot. Vízzel átöblített dupla aljú edényben 2 ek. kristálycukrot megolvasztunk, beleszórjuk a durvára zúzott pekándiót (kb. 2 maroknyit), átforgatjuk. Én adtam hozzá kb. 1 ek. vajat is. Utána kiöntöttem és lenyomkodtam egy zsírpapírra, de óvatosan ám, mert az olvasztott cukor nagyon éget, úgyhogy fa- vagy inkább szilikonkanállal műveljük ezt. Kihűlés után összetördeltem és dobozban a hűtőben tároltam.
 
A tortát úgy állítottam össze, hogy egy piskótalapra ment málnakrém, aztán a karamellizált pekándió töret, a következőre kisecseti málnalekvár és málnakrém, aztán elölről. A szurikáta fejéhez összegyúrtam a lefaragott piskótát némi lekvárral és puha vajjal. A többit a képek elmondják. :)
 



 

Végül kislánnyá változott, mert a kis duci egyre inkább terebélyesedett, minek következtében töpörödött és így kibukkant a középső famerevítője... :-/ De a gyakorlat már megedzett, úgyhogy seperc alatt akadt mentőötletem. ;)
 

 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok