2014. január 7., kedd

Még egy kis karácsony...

 
No, hát túl az ünnepeken ideje belekezdeni az újévbe. Persze egyelőre nem szakadhatunk el a Karácsonytól, hiszen van a tarsolyomban néhány utólagos beszámoló, amit vagy idő hiányában nem tudtam megosztani Veletek vagy mert nem leplezhettem le a meglepetéseket.

Első körben a Karácsonyi témájú tortákról szeretnék néhány szót ejteni.

Három különböző ünnepi tortát állt módomban készíteni:

1. Téli táj torta - íze: a már korábban leírt Dupla diós torta
2. Karácsony díszdoboz torta
3. Jeges maci torta

Ez utóbbi kettő érdekességét az adta, hogy a sima piskótát megbolondítottam némi karácsonyi fűszerezéssel: csipet őrölt ánizs, fahéj, narancshéj, őrölt  és friss gyömbér... pontos arányokat nem tudok mondani, mert érzésre és leginkább kóstolgatás alapján kotyvasztottam. A szokásos trüffel krémmel kentem meg az egyes szinteket, majd szintén az ünnepi ízvilág kiemelésére alaposan megszórtam kandírozott narancshéj darabkákkal. Az összhatás nagyon jól sikerült, szerencsére mindenkinek ízlett.
 
A jeges maci előtt lévő díszgömbökre már nem maradt elég piskótám, így aztán gyorsabb megoldásnak láttam, hogy a kedvenc kókuszgolyó masszámat gyúrjam be, hiszen abból kiválóan lehet gömböt formázni. És ez egy igen jó választásnak bizonyult, nekem személy szerint a kedvenc részem volt. A kókuszgolyó receptjét Anyukámtól tanultam még tizenéves koromban és soha nem tudtam a pontos mennyiségeket hozzá, úgyhogy ezt most sem tudom Veletek megosztani. Ígérem, hogy legközelebb, ha csinálom, akkor kimérem. Azért a hozzávalókat leírom, hátha vállalkozó szellemű konyhatündérek és/vagy -királyok így is neki futnának. Tehát a hozzávalói: darált háztartási keksz, közel ugyanennyi darált dió, vaj, áfonya vagy ribizli lekvár (Én találtam egy kisecseti házi áfonya-ribizli lekvárt, amit Anyósom készített és eddig a kamrapolcon bujkált... ezzel valami mennyei lett a massza! Kihagyhatatlan ezeknek a gyümölcsöknek az aromás fanyarsága!), és az utolsó alkotóelem a kakaópor (ezúttal nem keserű, hanem pl. Nesquik vagy az annál meglepő, de olcsóbb és sokkal finomabb Milka). Ezt jól összedolgozzuk, és alap esetben kis golyókat formálunk, amit kókuszreszelékbe forgatunk... de tortások felhasználhatják akár formatorta egyes részeihez is.
 
Utoljára következzenek a képek is, hiszen ezeket már láttátok. Bár azért azzal még elbüszkélkedem, hogy az Ünnepek alatt a Jeges macim elcammogott egy online versenyre, amit a TORTISSIMO tortadekorációs webshop házigazdája, Györgyi rendezett és, és... :))) nyert a Brumim! Ez tegnap este derült ki és én ennek annyira nagyon örülök! Ráadásul roppant nagy kíváncsisággal várom a meglepi nyeremény csomagomat, mert oda vagyok a jobbnál jobb dekorációs eszközökért és ilyesmit még sosem nyertem. Jól kezdődik az év tortafronton! ;)
 
 

 
 
A következő bejegyzésekben:
Bombolone Karácsonyi Desszertdoboz - a titokban tartott karácsonyi ajándék tartalma, receptek.

 
 
 



0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok