2014. január 31., péntek

Festékszóró pisztoly a cukrászatban

 
A szórópisztoly használata viszonylag új a cukrászatban, legalábbis Magyarországon. Sok mindenre használták már, az autófestéstől a kozmetikusokon át (smink), ami nem csoda, mert egy hihetetlen praktikus készülék.

Már több tortát készítettem ennek a technikával a segítségével, ami egyfelől igen egyszerűvé, másfelől sokkal gyorsabbá teszi a díszítést. Persze csak ha a torta típusa engedi.
 
Az elsők között volt pl. egy kedves ismerősöm tortája, akinél az asztalos mesterségét ragadtam meg (persze asszonkája ötletére :)
 
 
 
A férjem 35. szülinapjára készített TAZ tortánál is nagyon jól jött. TAZ ugyan hungarocell alapra készült, hogy megtarthassuk (azóta is itt figyel a vitrinben), de a farönk alatta igazi torta volt, amit  sokkal könnyebb fahatásúra és különböző árnyalatokkal élethűre festeni, mint ha simán begyúrunk egy egyszínű barna bevonót. Na jó, itt az élethű színekkel még van mit gyakorolni. A cukormassza beszívó képessége bizony véges, szóval túl sokáig nem lehet próbálgatni a megfelelő színt.
 
 
Nagyon jól működött annál a tortánál is, ahol az ünnepelt utazás szeretetét ötvöztem a munkájával:
 
 
 
Múlt heti tortámnál is az 'airbrush'-t használtam, mert a zöld talajt, a kék eget és köztük a szürkés hegyeket így tűnt a legegyszerűbbnek ábrázolni. Na hát annyira volt egyszerű, hogy két nekifutásból oldottam meg. :/ Előre elkészített cukorfigurákkal igyekeztem a hatást fokozni egy biciklizést és túrázást kedvelő ismerősöm születésnapjára. Így lett igazán dinamikus, amit szeretek az ilyen jellegű tortákban.

 
Vannak tipikus torták, pl. az ételeket vagy állatokat formázó darabok, ahol kifejezetten szükséges is ez a készülék. Persze biztosan meg lehet csinálni puszta kézzel is, de azért az eredmény mégis csak más.
 
Íme, egy kis oldalas vágódeszkán:
 
 


 
És hogy honnan tudok én ilyeneket?
 
Kis hazánk Airbrush mestere, Kricky tanította. Gyakorlatilag ő hozta be Magyarországra ezt a technikát. Elnézést kérek, ha esetleg más cukrász saját profi konyhájában megelőzte, de mégis csak a mi kis tortás világunkban Krickytől ismerjük ezt. Nem mellesleg tanfolyamokat is tart, amin nagyon megéri részt vennie annak, aki szeretné használni a tortázás során ezt a technikát és be is tud ruházni egy ilyen készülékre.
 
Én ezeket csináltam Kricky tanfolyamán:
 
 
 
 
 
No, de nem csak tortákhoz, hanem pl. cukorvirágokhoz is jól jön ez az ügyes kis készülék. Ugyanis az alapszínekre fújva, a leveleken és szirmokon sokkal élethűbb hatást lehet elérni.
 
A cukorvirágok területén is szeretnék bemutatni Nektek egy hazai mestert, még pedig Földi Lenkét, aki szintén tanfolyamokon adja át a megszerzett tudását és tapasztalatait, érdemes megnézegetni a galériáját. Csodálatos és igazán élethű virágokat készít hatalmas türelemmel. Az elegáns női avagy esküvői torták elengedhetetlen díszítőelemei a légies, szép virágok.
 
Én ezeket csináltam Lenkénél:
 
 
... és azóta (na jó, a rózsánál sokkal messzebbre még nem jutottam, egyelőre):
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok