2014. október 8., szerda

Kakaós-fahéjas kalács


Ma a főzés közepette úgy döntöttem, hogy ideje egy kis finomsággal is kényeztetni a családot. Régen ettünk már kalácsot, mivel azonban süteményt hívatott pótolni, ezért ismét a töltött változatát készítettem. Ezúttal kakaós-fahéjas formában. Megjegyzem azért, hogy a sima, "üres" verzió is mennyei.
 

 
A receptet már korábban megosztottam Veletek, de ahogy akkor is írtam, nem csak kemencében lehet vele próbálkozni, hanem sütőben is.
 
Íme, az eredmény fázisfotókkal:
 

Ilyen, amikor szépen megkelt a tészta (75 dkg lisztből).

A fenti adagot 3 felé osztjuk a 3 kalácshoz, majd mindegyiket ismét 3 felé osztjuk a fonat szálaihoz.

 
A 3 golyót külön-külön hasonló méretű téglaalappá nyújtjuk, lekenjük vajjal és megszórjuk cukrozott kakaóval, illetve cukrozott fahéjjal.


 
Feltekerjük, majd összefonjuk az egyes szálakat.
 
 
 

 
Lekenjük egész tojással, majd további 30 percet kelesztjük. Ezt egyébként én a sütő legalacsonyabb hőfokán szoktam megoldani, ami bár 50°C-ot mutat, de kiválóan működik.
Később feltekerem 180°C-ra és nagyjából 20-25 perc alatt készre sütöm.  Addigra gyönyörűen megkelnek és szép ropogós barnára sülnek. :)
 
 
 
 
 




0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok