2014. december 5., péntek

Dóra, a felfedező torta


Csak idő kérdése, hogy megismerkedjek a legnépszerűbb mesékkel, minthogy nem igazán követem őket nyomon a tv-ben. Tom & Jerry, Mickey & Minnie egér és még jó páran a régi idők klasszikusai, akiket én is nagy rajongással néztem, ám pl. Sam, a tűzoltó már új ismeretség, ahogy Dóra, a felfedező is. Bár, hogy egyáltalán nem ismerem őket, azt túlzás lenne állítani, hiszen a tortavilág jeles profi és amatőr közösségétől nap, mint nap  jó pár megoldás jön szembe velem.
 
Nos, ma elkészült az én verzióm Petrának, aki korábban Minnie egérrel ünnepelte e jeles eseményt.
 
A torta minőségi és nem kevés kakaóporral készült piskóta, valamint a kedvenc málnakrémem jól bevált kombinációja azzal a csavarral, hogy ezúttal túró is kiegészíti az ízeket. A málnavelőnek egy részét elkevertem a túróval, lazítottam kevés tejszínhabbal, míg a nagyobb részét a szokásos módon csak tejszínhabbal kevertem ki. Mivel kb. 1/3-2/3 arányban használtam fel a málnavelőt, így a krémek színében is látszik árnyalatnyi eltérés. Külön rétegezve így még izgalmasabbá teszi a torta belsejét. A piskóta sem sikeredett vékonyra, no de nem sajnáltam ki a tölteléket sem. Biztos nem "iskolai" arányok, de ilyen könnyű, habos krémmel szerintem nyugodtan bánhatunk bő kézzel. (Mondjuk a szeletelésnél lehet, hogy kicsit kimásznak majd... :-/ )

Egy kis ízelítő:
 
 
És íme, az elkészült mű:
Dóra felfedezi a dimbes-dombos fákkal és színes virágokkal övezett vidéket, míg kis barátja fent integet és kíván boldog szülinapot a nagylánynak! :)
 
 


0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok