2014. június 6., péntek

Az első idei esküvőm... 1.rész

 
No, nem az enyém, bár azt is szívesen ismételném, természetesen változatlan szereposztással.  :)
Hanem az első idei esküvő, ahova az ifjú pár kívánságára én készíthettem el a tortát... pontosabban tortákat és cupcakeket, hiszen egy  szép, vintage stílusú desszertasztalt képzeltünk, ahol a főtorta a menyasszony ruháját idézte, a figurák egy antikolt, fehér vintage dobozkán ültek és mindezt kiegészítették a gyönyörű csipkepapírba bújtatott mini sütik.



Mindezt rengeteg egyeztetés, ötletelés és részemről (is) nagy-nagy izgalom előzte meg, mert ez egy egyszeri, pótolhatatlan alkalom, aminek akkor és ott kell tökéletesen sikerülnie tortástul, mindenestül.

A nagy sütögetés már a nagy nap előtti héten kezdetét vette, ugyanis a vendégek névre szóló csomagolásban az alábbi, szintén vintage stílusú kekszeket kaptak ajándékba, amik egyúttal ültető kekszként jelezték, hogy ki hol foglalhat helyet.

 
 
 
Fűszeres keksz receptjét itt találjátok: 
 
Szintén előre dolgoztam a figurákkal. A nászpár ezúttal nem ünnepi, hanem laza hétköznapi ruhába öltözött és közéjük kuporodott a házi kedvenc is,  egy koromfekete labrador. Fázisfotókkal nem szolgálhatok, mert éppen elég volt arra koncentrálni, hogy helyes figurák szülessenek az ujjaim közt, nemhogy még fotózzam is közben az egyes lépéseket. :-/
A cukormassza a szokásos Carlos Lischetti féle volt, kevéske unideccel keverve, hogy ne száradjon már formázás közben, mert egy repedezett térd nem túl szexi külsőt kölcsönzött volna a menyasszonynak.

 
Következzenek a torták.
 
A vintage dobozka egy vaníliás piskótába töltött citromos túrókrémet és friss eperszeleteket rejtett magában.
A vaníliás piskóta receptjét itt találjátok:
 
A túrókrémet ezúttal 50 dkg túróból, 4-5 dl tejszínből (hab formájában), 3 zacskó vaníliás cukorból és 2 citrom héjából és levéből kevertem ki... ha jól emlékszem. ;) Kóstolgatni mindig kell, amúgy is "ízlések és pofonok", szóval az ízesítő anyagokat úgyis mindenki a saját kénye-kedve szerint porciózza.
 
A tortát a biztonság kedvéért most cukorral és vanília kivonattal ízesített, kihabosított vajkrémmel kentem körbe, a lehető legvékonyabban. 



A nagy kedvenc a főtorta volt. Igyekeztem a díszítésével a menyasszonyi ruhát idézni és a visszajelzések alapján ez jól is sikerült. :)

Az alsó szint a jól bevált Trüffeltorta volt minden extra nélkül. Na jó, azért némi csokidarabkával igyekeztem kicsit feldobni... recept szintén a fenti linken.
A trüffelkrém: 5 dl tejszín felfőzve, 40 dkg jó minőségű, finom csokoládé beleolvasztva, amit aztán átturmixolunk, egy éjszakán át a hűtőben pihentetjük, majd kihabosítjuk. Kivéve egy részét, amit ganache-ként felhasználunk a torta körbekenésére.
 
És ami még nem volt, itt a blogon legalábbis...

Eszterházy torta, ami a felső szintet alkotta.

Tészta hozzávalói
10 db tojásfehérje
22 dkg kristálycukor
20 dkg darált mandula és/ vagy dió
8 dkg liszt
(8 dkg olvasztott vaj, de ez elhagyható)

Az eredeti recept szerint mandulát kell használni, azonban a cukrászdák jelentős része dióval készíti, mert az olcsóbb. Íz szempontjából szerintem mindegyikkel finom, de akár keverhetjük is, ahogy én tettem.

A vásárlás során 15 dkg-os kiszerelésű darált mandulához jutottam, így a maradék 5 dkg-ot dióval pótoltam, pláne, hogy rengeteg diónk van mindig, mert a családban több helyen is terem. Sőt, elárulom előre, hogy a krémbe is tettem, noha az eredeti recept szerint az csupán tejszínhabbal lazított pudingkrém. Na, de erről majd később.

Szóval, a tojásfehérjéből habot verünk, de mielőtt még kemény lesz, hozzáadjuk a cukrot és folytatjuk a keverést, míg kemény hab lesz belőle. Ebbe forgatjuk bele óvatos, körkörös mozdulatokkal a darált mandulával/ dióval elkevert lisztet. Szilikonos sütőpapírokon szénceruzával berajzolunk 6 db egyenlő kört (kívülről rajzoljuk körbe a szükséges formát, lehet 17-21 cm átmérőjű) és bizony így, laponként sütjük meg előmelegített sütőben, 180-190°C-on kb. 15 perc alatt. Utána azonnal alá kell vágni, mert különben nem nagyon tudjuk egyben leszedni a sütőpapírról. Hagyjuk kihűlni, majd betölthetjük, vagy laponként csomagolva betehetjük a hűtőbe másnapig.

Bevallom, hogy a krémet a magam módján kotyvasztottam. Ugyanis ha már puding kell, viszont maradt rengeteg tojássárgája, akkor nehogy már porból készítsek pudingot. Így jutott eszembe az angolkrém, ami egy kiváló alap lehet. Találtam is egy remek receptet az ApróSéf oldalán, persze kicsit módosítottam.

Angolkrém:
3 dl tejszín
60 g tojássárga
30 g kristálycukor
1 vaníliarúd kikapart belseje


2-3 db lapzselatin
4-5 dl tejszín
2-3 ek. darált dió

Főzzük fel a tejszínt. Hőkiegyenlítéssel adjuk hozzá a forró tejszínhez a cukorral és vaníliával habosra kevert tojássárgát, majd vízgőzön melegítsük 82/84°C-ig (amíg besűrűsödik... alig 40-45 perc alatt ;). Kevergessük gyakran, illetve ellenőrizzük, hogy ne bugyogjon alatta a víz, csak gyöngyözzön. Ez idáig az eredeti angolkrém.

Ha megvan ez az alap, a hideg vízben 5 percig hidratált, kinyomkodott lapzselatinokat beletesszük, elkeverjük benne, majd a keveréket 30°C-ra visszahűtve, átszűrjük. Üvegedényben, lezárva tárolhatjuk akár másnapig, amikor is tejszínhabbal fellazítjuk.
Itt csavartam még egyet az Eszterházyn, ugyanis ebbe a finom, vaníliás, fellazított pudingkrémbe beleszórtam még 2-3 ek. darált diót és így egy diótortába is illő mennyei krémet kaptam.

Kicsit aggódtam, hogy a tésztával együtt vajon milyen lesz a komplex ízhatása, mert ezt nem állt módomban megkóstolni. Szerencsére a madarak azt csicseregték, hogy nagyon-nagyon finom Eszterházy tortára sikeredett. Így már bátran ajánlom Nektek is!



  
 A 2. részben jönnek majd a cupcakek, egy csodálatos lemon curd recepttel és a levendulás trüffelkrémmel.
 
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok