2016. április 22., péntek

Japán torta


A múlt héten, hosszú kihagyás után bizony nagy tortázásba fogtam.
 
Egy születésnapi köszöntésre kellett egy Japán témájú tortát készítenem, aminél bár a kreatív énem is beindult, de végül a baráti társaság az eredeti minta mellett döntött. Így történt, hogy ritka alkalmak egyikeként másoltam a tortát, mégpedig az igen profi Alice in Sugarland-tól.  Persze mindig van eltérés, többek között az alapszínt halvány lilára változtattuk, illetve a gésám is kicsit másmilyen lett.
 
No, meg alapvetően a torta mérete is különbözik szerintem. Jelen esetben 50 szelet volt a kérés, így 3 szintre osztottam. Legalul a közkedvelt trüffel volt, amit egy kis tonkababbal bolondítottam meg, ha már az Ünnepelt kedveli az izgibb, extrémebb dolgokat. No meg terjesszük ennek az ínycsiklandó fűszernek az ismeretségét! ;) A középső szint szintén csokis piskótákat rejtett, melyek közé enyhén fanyarkás, de annál finomabb nyárias erdei gyümölcsös mascarpone krémet kentem, míg a felső szint egy félig-meddig újdonsült alkotás volt, mert hogy az Ünnepelt nagy kedvence a vajkaramell. Mivel konkrétan karamell tortát eddig nem készítettem, így a már kipróbált és nagyon-nagyon szeretett sós-karamellás csokikrémet ajánlottam, de hogy még jobban a szülinapos kedvében járjunk, apróra vágott vajkaramella darabokkal is megszórtam az egyes szinteket. Én speciel szeretem ezt a ragadós édességet, de tudom, hogy nincs ezzel mindenki így. Remélem, hogy azért Tamasu-n kívül más is jóízűen evett a felső szintből. :)
 
Ja, igen... a japán betűk, azaz írásjelek. Nos, ez férjem ötlete volt, hogy nézzük meg Japánul az Ünnepelt nevét, amit meg is tettünk a www.kanjizone.com oldalon. Szótagonként egy írásjel, amik önmagukban olyan szép dolgokat jelentenek, mint Bőség, Igazság és Hosszú Élet. Ennél szebbet nem is kívánhatnánk! ;)
 
Következzenek a képek, de meg kell jegyeznem, hogy kora reggel kellett fotóznom, mivel 8:00-tól már tanfolyamoztunk. Így kicsit furák voltak a fényviszonyok, bár személy szerint én szeretem a hangulatát az ilyen ébredező napos képeknek. :)
 





 
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
És bár a tanfolyamon készült torta képeit már a Facebook-on megmutattam, aki esetleg ott nem látta, annak mutatom, hogy bizony ő vele kezdtünk nagy munkába Renivel, aki eszméletlen ügyes volt! :)
 


 
 
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok