2014. április 12., szombat

Nyuszis, virágos, bőröndös és boros... ezek voltak a hét tortái

Szemben az előzővel, ez egy igazán nagyon tortás hét volt! :) Mutatom:


Egyrészt készültem ide a blogra egy nyuszis tortával, hiszen nyakunkon a Húsvét! :) Menet közben pedig az is kiderült, hogy lakásavató buli lesz a héten barátoknál, így aztán mindjárt szertefoszlott az az aggodalmam is, hogy hogyan fog elfogyni a torta. Sőt, újra kellett tervezni a díszítést is, hiszen mégis csak utalni kellene az összeköltözős lakásavatós bulira is. Így született meg végül a két nyuszi és a sok hímes tojás mellett az odú is...
A nyuszi elkészítését lépésről lépésre fotóztam, remélem ez a kis képes összeállítás segítségetekre lesz, akár tortás tervekhez, akár gyerkőcökkel való gyurmázáshoz. ;)



Másrészt egy családi jó barátunk megkért, hogy a családi szülinapozásukra készítsek 3 ünnepeltnek 3, azaz három tortát. Kezdjük a legfiatalabbal, aki nem régiben már a baráti köszöntés során kapott egy Földgömb tortát. Vicces volt, hogy pár nap eltéréssel Édesanyja ugyanezzel az ötlettel állt elő, de lelomboztam, hogy ezt már lelőtték. Így aztán egy új utazós témát javasoltam neki, amit alább láthattok. Azt hiszem, hogy ezzel is célt értünk. :)
Aztán kapott egy virágos tortát a Nagymama, ám most új formában csináltam meg. Lila árnyalatú csíkok és virágkoszorú kombinációjával pofás kis torta lett.
Ezúttal pedig a legspeckóbb tortát az Apuka kapta, méghozzá egy fadobozos borosüveg torta formájában. Nagyon jó volt készíteni! Ahogy a többi tortánál a figurákat, a virágokat, a bőröndöt és hátizsákot is előre megformáztam, úgy a borosüveg címkéjét is megfestettem előre. Aztán a torta többi része már az airbrushnak köszönhetően nyerte el végső külsőjét.
A torták ízéről is essen néhány szó. A csoki mindig is a legmenőbb íz, de szeretem kicsit variálni. A múltkori lemon curddel folytatott kísérlet során kiderült, hogy a trüffellel milyen nagyon jól kijönnek, így aztán a Nyuszis és az Utazós torta trüffel-lemon curd ízben pompázott. Négy lapra vágtam egyik esetben a csokis piskótát, másik esetben a citromos-narancsos-vaníliás piskótát. Az alsó és felső szintre került a trüffelkrém, középre pedig a lemon curd, amit kicsit kihabosítottam, miután már 1 napot hűlt a hűtőben. Ezt a réteget kandírozott narancsdarabokkal szórtam meg. Nagyon jól sikerült összeállítás lett, a Nyuszis tortából magunk is meggyőződhettünk, illetve a barátaink is alátámasztották szerencsére. :)
A dobozos-boros torta abszolút csoki torta volt, csokis piskótával, trüffelkrémmel, de muszáj volt ezt is kicsit megbolondítanom a már többször emlegetett mennyei finom málna-ribizli lekvárral, amit Anyósom főzött be saját termésű gyümölcsökből.
A virágos torta pedig túróval készült. Ez egy elég egyszerű krém, rá is jöttem, hogy nem kell mindig erőlködni ilyen-olyan különlegességeken, sok alapanyagból álló, pláne vajas csodákon, elvégre a könnyebb, lazább piskóta is, krém is jobban csúszik, nem? Na persze vannak olyan receptek, ahol azért elvárt a sűrűbb, telibb ízhatás, no de nem kell mindennek olyannak lennie. A túrókrém kifejezetten könnyű, citrommal és naranccsal ízesítve pedig nagyon illik egy szép napsütéses tavaszi ünnepléshez. Mindezt egy citrom- és narancshéjjal ízesített vaníliás piskótába töltöttem.
Zárásként következzen ez az egyszerű túrókrém recept:
25 dkg túró
2 csomag vaníliás cukor
3 dl növényi tejszín
1 citrom
1 narancs
(szükség esetén 1 csomag habfixáló)
A tejszínhabot felverjük kemény habbá. Közben a túrót egy szűrőn áttörjük, belereszeljük a citrom és a narancs héját, persze miután alaposan megmostuk őket. Fél citrom és fél narancs levét kicsavarjuk és elkeverjük a túróval, ízesítjük a vaníliás cukorral. Ízlés szerint tehetünk még bele porcukrot, ám előtte kóstoljuk meg a tejszínhabot, mert ha az is eléggé édes, akkor túllőhetünk a célon. A vaníliás piskótával nagyon finom torta lesz! :)

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok