2014. január 14., kedd

Fahéj- és narancslikőr


Egy barátnőm kínált még ősszel a saját kezűleg készített zölddió likőrjével, és noha nem vagyok egy nagy rövidital rajongó, az efféle különleges és házilag készített itóka ötlete bizony megtetszett. Akkoriban már fontolgattam a karácsonyi desszertdobozt, mint ajándék lehetőséget, így el is döntöttem, hogy a sok finom édesség mellé jól fog jönni egy kis folyadék is, pláne alkoholos, amivel leöblíthetjük a morzsákat.
 
A beszélgetés és kortyolgatás közben szóba került a tojáslikőr is. Először emellett voksoltam, mígnem később beleszaladtam néhány igen vonzó likőr receptbe. Következzenek tehát ezek.
 
(Jövőre, márhogy idén Karácsonykor talán kipróbálom a tojáslikőrt is. Bár nem rossz Húsvétra sem, az pedig nincs is olyan nagyon messze. ;)
 
Amennyiben valamilyen ünnepre, ajándéknak szánnád, kezd el időben a likőrkészítést, mert minimum 2-3 hétig kell érlelni. 
 


 
Narancslikőr:

 Hozzávalók:
4 narancs (lehetőleg bio)
2 szál citromfű (elvileg thai, de én olyat nem találtam)
6 db csillagánizs

2,5 dl víz
2,5 dl száraz fehérbor
40 dkg cukor
7 dl vodka

 
Elkészítés:

A 4 narancsot nagyon alaposan megmossuk (nekem zöldség- és gyümölcsmosásra van egy külön bejáratos körömkefém, amivel jó alaposan megsuvickolom a felületüket.) Zöldséghámozóval leszedjük a narancsok héját, majd lekapargatjuk a fehér részeket, hogy ne tegyék keserűvé az italt. Jó móka! :/ Kb. 1,5 l-es üvegbe (vagy 2 kisebb fajtába, szétosztva) tesszük a narancshéjakat, beletöltjük a kipréselt narancslevet, hozzáadjuk a csillagánizsokat, a citromfüvet és felöntjük a vodkával. Jól lezárjuk, majd sötét, hűvös helyen hagyjuk állni 1 hétig. Naponta felrázzuk.
Egy hét elteltével a vízből, a cukorból és a fehérborból szirupot főzünk, melyet kihűlés után a narancsos vodkához öntünk. Jól összerázzuk és további 1-2 hétig érleljük. Nekem ekkor már csak 1 hetem maradt az ünnepekig, de így is nagyon finom, narancsos-ánizsos ízkombót értem el vele. Az utolsó feladat, hogy kávé filteren vagy egy tiszta harisnyán keresztül alaposan leszűrjük és csinos kis üvegekbe töltsük.
Aki nem annyira rajong az ánizsért, használjon belőle kevesebbet, ugyanis azt vettük észre, hogy idővel a már leszűrt italban is egyre inkább veszi át az uralmat az ánizs a narancs íze felett. Mondjuk így sem rossz és feltehetően már nem is marad sok ideje nagyobb uralomra törni. ;)

 
Kardamomos fahéjlikőr:

Hozzávalók:
3 fahéjrúd
1 csapott tk. őrölt fahéj
2 tk. kardamom mag
20 dkg barna kandiscukor (én véletlenül fehéret vettem és nem lett ám rossz tőle)
7 dl brandy
1 dl almalé
 
Elkészítés:  

Az eredeti leírás: "Egy 7,5 dl-es tisztára mosott palackba 3 fahéjrudat, 1 csapott tk. őrölt fahéjat, 2 tk. kardamommagot és 20 dkg barna kandiscukrot teszünk. Felöntjük 7 dl brandyvel és 1 dl almalével, légmentesen lezárjuk, majd óvatosan összerázzuk. Kb. 2 hétig állni hagyjuk, amíg a kandiscukor teljesen feloldódik. Hűvös helyen tároljuk."
 
No, ehhez pár dolgot azért hozzáfűznék. Először is, akinek gyanús, hogy hogyan fér bele egy 7,5 dl-es üvegbe 7 + 1 dl folyadék, nem is beszélve a szilárd halmazállapotú hozzávalókról, amik ugyebár szintén foglalnak az űrtartalomból némi helyet, ők biza szemfülesek! :) Tehát ezt se kezdjük 1 l-esnél kisebb üvegben összaállítani. Ezt is naponta fel kell rázni, valamint a legvégén alaposan leszűrni.
 
Végeredményben mindkettő nagyon finom, fűszeres, aromás és édeskés ital lett. Ha sorrendet kellene állítanunk, akkor a fahéj lenne a győztes, ám szoros versenyben a naranccsal. Nehéz meghozni a döntést, a cél érdekében nem is tehetünk egyebet, mint hogy minden alkalommal legurítottunk előbb az egyikből, aztán a másikból egy kupicányival...  már amíg még van belőlük. :)
 
 
 
 

0 megjegyzés:

Keresés

2013 © Minden jog fenntartva . Üzemeltető: Blogger.

Galéria

Cimkék

Szösszenet magamról


Minden ott kezdődött, hogy csokoholistának születtem...

... aztán belecsöppentem a hihetetlen és lenyűgöző tortakreációk világába, és itt ragadtam. Immáron cukrászként keresem a lehetőséget az álmaim megvalósításához. Ennek első lépése, hogy egyfelől saját alkotásaimat, legkedveltebb receptjeimet, tapasztalataimat, másfelől inspirálóim csodás műveit megosszam Veletek. Remélem, hogy aki erre jár, talál kedvére valót.


Kellemes barangolást kívánok!

Andi

Partnerek

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye Legjobb receptes blogok